Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Bestanden overzetten van oude naar nieuwe pc

Hallo,
Ik heb vanmiddag een andere pc opgehaald, en nu wil ik bestanden en programma's van de oude pc naar de nieuwe overzetten, zodat ik de programma's die ik gebruik op de nieuwe pc heb, en mijn vrouw de oude kan gebruiken. Tot mijn grote verrassing is het mij gelukt om een netwerkje te maken (zoals jullie inmiddels wel weten ben ik een leek). Met de wizard bestanden en instellingen overzetten heb ik de bestanden en instellingen overgezet, ervan uitgaande dat alles van de oude naar de nieuwe pc gekopieerd werd, en (wederom tot mijn grote verrassing) heb ik op de nieuwe pc ook internet, en ik kan alle programma's op mijn oude pc benaderen!? Maar mijn bedoeling was eigenlijk om alles wat op de oude staat naar de nieuwe kopieren, en vervolgens de dingen die ik niet meer gebruik te verwijderen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen??
mvrgr. Kanyarat.

Laatst bewerkt:
Sorry "master" Tiborv!? Ik ging er vanuit dat ook leken op dit forum om raad konden vragen. Uw merkwaardige reactie begrijp ik niet zo goed en ik dacht toch werkelijk dat met bovenstaande vraag niets mis was.
gr. Kanyarat.

Je mag zeker als "leek" een vraag stellen maar tijdens het aanmelden ben je akkoord gegaan met de huisregels en daar staat echt heel duidelijk dat je je vraag 1x dient te stellen en daar voldeed jij niet aan en de titel die jij je vraag mee hebt gegeven zegt niks over je probleem. Huh????? nodigt niet echt uit om je vraag te gaan bekijken

Dan heb ik dat bij de huisregels over het hoofd gezien, waarvoor mijn excuses. Ik wist ook niet zo goed waar het bericht thuishoorde, bij netwerken of bij software.

Wat de titel aangaat: toen mijn bericht eenmaal op de site stond, heb ik geprobeerd die titel aan te passen, maar dat ging niet. Wel het bericht was aan te passen, maar niet de titel.
gr. Kanyarat.

Als ik het goed begrijp zijn er geen bestanden overgezet?

Wil je ook geinstalleerde bestanden overzetten? Dat gaat niet werken. Die dien je weer opnieuw te installeren

Ja dat klopt. Met de wizard bestanden en instellingen overzetten is alles keurig gelukt. Maar op de oude pc staan bijv. nog mappen met foto's, programma's met een hoop data erin, davilex adressen, etc.. en die zijn niet overgezet. Ik kan de programma's die op mijn oude pc staan wel benaderen op mijn nieuwe pc, maar niet van de oude naar de nieuwe pc kopieren. Ik denk dat dit inhoud dat ik alle ingevoerde data die op mijn oude pc staat, allemaal weer opnieuw moet invoeren. Dat is een paar dagen werk ;)
vrgr. Kanyarat.

Als je probeert om via de oude de bestanden over te zetten op de nieuwe, Lukt dat ook niet? Het lijkt me wat drastisch om alles handmatig te doen...:rolleyes:

Nee, dat krijg ik niet voor elkaar. Instellingen ging met de wizard prima, maar met de rest wil het niet zo erg.
gr. Kanyarat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan