Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Een collega van mij heeft een oude pc, met daarop bestanden die hij over wil zetten. Hij heeft in die pc geen cd of DVD brander. Het gaat om een grote hoeveelheid bestanden (o.a. foto's). Hij heeft wel een laptop met een brander. Hoe kan hij op de meest makkelijke manier bestanden overzetten. Op de laptop draait Windows Xp, op de pc denk ik dat een van de oudere Windows versies draait (welke precies weet ik niet). Wat voor kabel heeft hij nodig en wat moet hij instellen.

Groetjes
 
Als er een usb aansluiting opzit zou ik zo'n stick kopen.maar ik neem aan dat dat niet het geval is?
 
als op beide computers een netwerkkaart zit zou ik deze verbinden via een crosskabel.
Dan een netwerk opzetten en overzetten die bestanden.
 
Inderdaad, gewoon een netwerkkabel tussen steken, bij netwerkverbindingen bij beide pc's een ip instellen, via de eigenschappen van de netwerkkaart, tcp-ip instellingen, eigenschappen en daar kan je die ingeven...

om de bestanden op de pc zichtbaar te make... bestanden delen via rechts klik op de map - delen en beveiliging - en dan aanduiden "van deze map een gedeelde netwerkmap maken... (dit doe je op de pc)

Dan typ je bij uitvoeren "\\ip die ingesteld is op pc" in op de laptop bvb : 192.168.0.5

Nu kan je aan de bestanden... gewoon selecteren, en plakken in een map op de laptop...

Grtz
 
En als er geen netwerkkaart in die pc zit, kan je niets met een USB kabel.
 
ja dat kan ook dan koop je een usb DATA kabel.
daar zit en stukje software bij en kan je ook zo alles overzetten.
 
Kdenk wel dat het duurder uit gaat komen dan een netwerkaart...
 
Nog een manier om deze bestanden overzetten,,,

Een Slave Harde Schijf maken van de harde schijf waar je deze Data in hebt, door gewoon zijn pinnen uithalen. Daarna, deze hd als Slave in de andere pc stekken. Het Systeem zal de hd wel herkennen ( zal hier geen probleem zijn of jij hier een Besturing Systeem geïnstalleerd hebt). Door deze manier zal nu snel de Data naar de andere harde schijf gekopieerd worden,,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan