bestanden permanent verwijderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lepi

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
39
Ik wil een oude PC weggeven maar prive-bestanden wissen.
Ik heb de bestanden verwijderd, prullenbak leeg gemaakt, schijfopruiming gedaan en gedefragmenteerd.
Zijn deze bestanden dan volledig weg ?
 
nee, met bepaalde programma`s zijn de
meeste gegevens terug te halen
 
Om zeker te zijn moet je alles overschrijven.
Alle bestanden zijn er nog op de plek waar ze eerst waren.
Alleen de bestandstoewijzing is er niet meer.
Maar er zijn programma's die deze bestandstoewijzing zo repareren.

Sigma
 
Kopieer er gewoon een paar cd's op en verwijder die weer, het enigste wat dan een beetje terug te halen is zijn die cd's.
Is de goedkoopste oplossing en waarschijnlijk ook de snelste, oh nee, het snelste is een grote magneet er tegenhouden maar dan is de harddisk voorgoed onbruikbaar.
 
Snelste lijkt me gewoon xp opnieuw kaal erop zetten. Ben je in 1 uur klaar en kunnen ze geen oude bestanden meer vinden.
 
als je echt op safe wilt spelen, haal je de HD eruit,
vernietig hem, en laat je degene die je PC krijgt,
voor een paar centen een nieuwe HD kopen :p
 
Alles wissen.

Formatteren is niet genoeg als je de schijf echt clean wil hebben.

Zelf gebruik ik Evidence eliminator (te downloaden bij download.com) indien je het programma zo instelt dat alles met random data 7 X wordt overschreven dan kun je er vanuit gaan dat echt alles weg is.

Zelf claimt het programma dat zelfs de politie de gewiste gegevens niet meer kan terughalen.

Indien je het programma goed gebruikt dan hou je een kale windows installatie over.

Zelfs de vrije schijfruimte wordt nog eens 7 X overschreven.

Indien je dan ook nog eens een format uitvoerd dan kun je er met een gerust hart vanuit gaan dat alle data onherstelbaar is gewist.

Ik heb met verschillende recovery tools geprobeerd de op deze manier gewiste data terug te halen maar het is me niet gelukt.

Het programma neemt er wel de tijd voor reken op een hele nacht voor een schijf van 40 GBt.

Suc6.
 
low level format.

Low Level formatteren is idd. niet bevorderlijk voor de gezondheid van de schijf, bovendien schrijft de (Amerikaanse) wet voor dat bestanden die 7X of meer zijn gewist, voorgoed verdwenen zijn.

Kijk hier eens.

al formatteer je 100 keer, de gegevens zijn toch terug te halen.

Het is dus beter om ALLE bestanden die je kwijt wil (incl de nog vrije ruimte) meerdere keren met random data te overschrijven.

Dit is zelfs beter dan dat je de schijf met een hamer te lijf zou gaan.

Suc6
 
een LLF is perfect veilig, na tientallen keren denk ik dat we daar wel zeker kunnen over zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan