bestanden prive maken op 2e schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mad_boy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Voor het eerst bezig met Vista.

Computer heeft schijf met twee partities C en D
C wordt voor Windows gebruikt.
Standaard worden de gebruikermappen aangemaakt in c:\users\gebruikernaam.
Als ik dat doe kan de ene gebruiker niet bij de documenten van de ander, en dat is wat ik wil, tot zover geen probleem dus.

Nu wil ik echter de documenten op D bewaren en niet op C.
Op zich eenvoudig, inoggen als een van de gebruikers, met verkenner naar mijn documenten gaan, eigenschappen kiezen en dan de locatie wijzigen in d:\gebruikernaam.
OK geven om de bestanden over te zetten en Voila.
Helaas ontbreek de beveiliging nu, en kunnen alle gebruikers bij de documenten.
Wat ik ook probeer met de settings van Share en Beveiliging, of iedereen kan erbij, of niemand (dus ook de goede gebruiker niet). Dat terwijl er in de properties not shared staat.
(In XP kon je onder shared make folder private kiezen, maar dat gaat hier niet).
(Beide schijven zijn in NTFS)

Help files van Vista brengen geen uitkomst.

Wie heeft hier ervaring mee???

Zie dat hier nog geen respons op is gekomen.
Wordt (hopelijk) in de loop van deze week geconfronteerd met vista (op mijn nieuw computersysteem), maar ben mij aan
het voorbereiden op komende miserie.:)

Het toekennen van de machtigingen, doe je het op deze manier?
-Rechtsklikken op de map d:\gebruikernaam en achtereenvolgens kiezen voor de optie Eigenschappen, tabblad Beveiliging, knop Bewerken, knop Toevoegen.
-Voer hier de naam in van het correcte gebruikersaccount en druk op de knop Namen controleren om af te kunnen sluiten met OK.
-Vervolgens voor deze gebruiker "Volledig beheer" activeren onder het kopje Toestaan.

Zou moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan