bestanden redden zonder garantie verliezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinch

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2012
Hallo,

Mijn laptop is gecrashed en gaat op geen enkele manier meer aan (stroom gaat er niet meer op).
Voordat ik hem naar de fabriek stuur (ik heb namelijk nog garantie) wil ik zeker zijn dat mijn bestanden allemaal gered zijn. Vaak sturen ze gewoon een lege pc terug na de fabrieksbeurt.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik het beste mijn bestanden overzetten naar:
-een andere pc
-een andere laptop
-een externe harde schijf
(een van die drie) Zonder te veel te hoeven rommelen omdat ik mijn garantie niet wil verliezen.
Ik neem aan dat ik een soort kabel ofzo nodig heb?

Mvg,

Colin

Harde schijf eruit schroeven (vaak maar 1 klepje wat je los hoeft te halen, als het goed is vervalt je garantie daardoor niet), vervolgens de schijf aan een andere pc hangen, eventueel via een externe harde schijf behuizing.

Ok bedankt voor de reactie! ik heb inmiddels het klepje eraf. (ik ben niet echt een computer expert) maar ik denk dat de harde schijf het iets grotere "blokje" is.
kan ik die gewoon zo in de computer steken of moet ik dan die behuizing hebben?

laat eens een foto zien, op deze manier kan ik niet meekijken ;)

Je kan de harde schijf zo aansluiten op een computer met een SATA kabeltje (+ SATA power), de aansluitingen zijn hetzelfde als die van een harde schijf van een normale pc. Een externe harde schijf behuizing is dus niet per se nodig.

Als de schijf maar goed stevig ligt en niet kan vallen, is dat voor het overzetten van de data voldoende.

Net ook al in een ander topic geroepen. Garantie vervalt NIET door het openen van de kast. Dat is een fabeltje van de fabrikanten.

Ok nou ik ben erg blij om dit te horen! Aangezien ik niet echt een expert ben met de hardware van computers, ga ik denk ik toch zo'n behuizing of kabel aanschaffen bij de media markt morgen!
Een vriend van me had het inderdaad erover dat als je die kast openmaakt van de laptop, je een zegeltje of iets kon breken en zo dus de garantie laat vervallen maar ik ga het gewoon voorzichtig doen. En als ik dan mijn data heb, kan ik hem veilig naar de fabriek toe sturen zonder het risico te lopen dat ik hem weer leeg terug krijg. De defect zit trouwens in de hardware, de laptop gaat op geen enkele manier meer aan.

Ik heb dus nog geen foto gemaakt van de binnenkant omdat ik toch bang was voor de garantie, maar als ik dat morgen (zondag) even doe, zou iemand me dan kunnen helpen met bijvoorbeeld wat tips hoe ik de harde schijf het beste eruit haal of een tutorial die kan helpen.

In ieder geval erg bedankt voor de reacties tot nu toe!

Foto's maken van de binnen- en buitenkant is niet verkeerd. Kan er nooit discussie ontstaan in welke toestand de laptop is verstuurd.

Maak de schijf na het kopieren ook meteen even leeg. Dan weet je zeker dat je data niet in verkeerde handen valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan