Bestanden redden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hallo allemaal,

Kennissen van onz kunnen hun xp nietm eer opstarten.
Hoe kan ik bij de bestanden komen? Ik heb wel gehoord over UltimateBootCd maar welke optie moet ik gebruiken om die bestanden te redden??

Mvg Windowsfaq

Je kan hirens boot cd gebruiken en daarmee opstarten (is een beetje het zelfde als een linux live cd alleen dan windows) dan kopieer je alles naar usb of je brand het op dvd's, het heeft ook wat programma's om te scannen enzo.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Je kunt ook acronis true image gebruiken. Die maakt een exacte image van je disk en die kun je weer benaderen zodra de pc opnieuw geinstalleerd is. Alle andere oplossingen hier werken ook prima

Je kunt ook acronis true image gebruiken. Die maakt een exacte image van je disk en die kun je weer benaderen zodra de pc opnieuw geinstalleerd is. Alle andere oplossingen hier werken ook prima

Ehhm en hoe installeer je dat als je pc niet opstart? :D

aah, maar kan je daar wel je bestanden terug mee halen ? Je kan alleen een image maken, wat weinig nut heb al is je pc toch kapot....

Hiren CD goede oplossing

Onlangs een zelfde issue gehad,
Hiren CD gemaakt en CD als 1e opstartrecord gekozen.
Vervolgens Mini XP geinstaleerd en je ziet alle bestanden die je dan weer kunt weg kopieren naar USB of netwerk schijf.

aah, maar kan je daar wel je bestanden terug mee halen ? Je kan alleen een image maken, wat weinig nut heb al is je pc toch kapot....

Ligt er maar net aan wat jij bedoelt met "terughalen". Je kunt een image maken, maar file recovery bijvoorbeeld bij een beschadigde disk is niet mogelijk. Maar de disk van de TS is niet beschadigd. windows start alleen niet op.

Probeer hem maar eens, true image. Supergebruiksvriedendelijke software.

daar heb je dus niets aan als je OS beschadigt is.... Ik zou gewoon ff doen met hiren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan