Bestanden slaan niet meer op PC lijkt bevroren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriscc

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Sedert 5 oktober lijkt mijn pc bevroren Wanneer ik bestanden opsla, mails raadpleeg of programma's bijwerk: na het opnieuw opstarten van de pc is alles weer zoals voorheen. Dus de laatste toestand op 5 oktober. Alles wat gewijzigd, toegevoegd of nieuw is, is verdwenen. Scannen met diverse programma's naar spyware, adware e.d. niets helpt. Heb ook een herstelpunt geactiveerd van 4 oktober. Tevergeefs.
Systeem Windows XP (pc 6 maand oud).

toets eens ctrl/alt/shift/F6 tegelijk in of ctrl/alt/R

komt er een nieuw scherm in beeld ?

programma's zoals returnil en deepfreeze hebben precies dat effect.

is dit je eigen pc of van je ouders ?

Dit is mijn eigen pc.
Dat de klok terug een uur verspring is natuurlijk omdat de pc terug naar het zomeruur gaat.
Sedert enige tijd haalt mijn echtgenote ook de mails van haar werk binnen op de pc. Sindsdien wordt haar mailadres overspoelt met spam. Misschien dat daar ergens de oorzaak ligt.
In elk geval een pc waarop men niets kan opslaan is bijna waardeloos. Mijn anti-virus wordt trouwens ook niet meer bijgewerkt. Daarom ga ik ook maar zo weinig mogelijk op het net, en dan nog voor een beperkte duur.

Ik overweeg om Windows terug te installeren, misschien doe de pc het dan terug?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

een nieuwe installatie is inderdaad een oplossing voor een hoop problemen.

dat de pc niet meer toelaat iets op te slaan blijft vreemd.
bovenstaande programma's doen dat.
ik had begrepen dat bij iedere opstart van de pc , de tijd weer een uur verder teruggaat.
de bovenstaande programma's doen dat ook.

succes met de nieuwe installatie.

De tijd gaat inderdaad een uur terug (dus terug het zomeruur).
Het gekke is dat de actuele datum echter wel juist is (dus hiervoor zou het dus het winteruur moeten zijn). Dit lijkt moeilijk met elkaar te rijmen, maar het is in elk geval zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan