bestanden slepen op bureaublad niet meer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijnmar

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2014
Berichten
6
Sinds een tijdje is het voor ons niet meer mogelijk bestanden op het bureaublad te verplaatsen door ze te slepen naar een andere map. Als ik een bestand aanklik en wil verplaatsen verandert de cursor in een rondje met een streep erdoor (zeg maar een "niet parkeren-bord"). Het slepen van bestanden is nog wel mogelijk tussen mappen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is geen ramp dat het nu niet kan, maar ik merk wel dat ik het mis...
 
Gebeurd dat ook met een bestand dat je eerst zelf op je bureaublad plaatst?
 
Bedankt voor je reactie. Slepen náár het bureaublad of een map op het bureaublad gaat niet. Slepen vanáf het bureaublad naar een map in verkenner gaat wel. Hierbij maakt het niet uit of ik het betreffende bestand eerst zelf op mijn bureaublad heb geplaatst of niet.
 
Kun je wel een nieuw bestand aanmaken op je bureaublad? Het bureaublad is ook gewoon een map en misschien dat je er op een of andere manier geen schrijfrechten meer op hebt.
Je kunt dit ook nazien in C:\Users\<je gebruikersnaam> Hierin staat de map Bureaublad.
 
Dit is gewoon mogelijk (via ctrl-x, ctrl-v bijvoorbeeld). Aan de schijfrechten zie ik geen bijzonderheden.
 
Ok, dus kopiëren ergens vandaan en dan plakken op het bureaublad werkt goed maar slepen van datzelfde bestand naar het bureaublad werkt niet?
Dat is inderdaad vreemd.
 
Het heeft vreemd genoeg met de instellingen IE te maken.

Doe eens dit:
  1. Combineer [windowstoets & r] → typ: control inetcpl.cpl,,1
  2. Klik op Aangepast niveau
  3. Scroll naar Diversen
  4. Zoek "Bestanden verplaatsen met slepen en neerzetten of kopiëren"
  5. Klik op Inschakelen
 
Klinkt goed! Ik ben benieuwd :)
 
Het klonk inderdaad goed en heb het meteen geprobeerd. "Bestanden verplaatsen met slepen en neerzetten of kopiëren" stond alleen al ingeschakeld. Ik heb het nog wel geprobeerd door 't uit te schakelen en daarna opnieuw in te schakelen. Maar ook dat maakte niets uit. In ieder geval wel heel erg bedankt voor jullie ideeën!
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
'Slepen en neerzetten mogelijk maken
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_EnableDragDrop",0,"REG_DWORD"
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoChangeStartMenu",0,"REG_DWORD"
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoChangeStartMenu",0,"REG_DWORD"
Message = "Slepen en neerzetten is nu weer mogelijk." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
X = MsgBox(Message, vbInformation, "Slepen en neerzetten")
Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:draganddrop.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik draganddrop.vbsOpenen
 
Laatst bewerkt:
Dorado, ik heb je instructie precies opgevolgd en bij het openen van het bestand ook de melding gekregen dat het probleem na opnieuw aanmelden verholpen zou moeten zijn. Helaas werkt het toch nog niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan