bestanden splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pol672

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Ik heb een vraagje.

Ik heb thuis een server met een goeie gigabit l2 managed switch staan. Mijn server heeft 2 netwerkpoorten allebij gigabit.

Nu zou ik bestanden sneller willen uploaden. Ik dacht dat ik dat kon doen door het bestand over mijn 2 poorten te sturen.
Dus eigenlijk wil ik mijn bestand opsplitsen en de helft over netwerklijn 1 en de andere helft over netwerklijn2.

Nu is mijn vraag bestaat zo'n systeem en zo ja hoe kan ik dat doen?

Tim

Dus je hebt thuis een internet verbinding met minimaal een 2 GB uplink????? Mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn dan gaat het verdubbelen van de snelheid niets opleveren.

Hallo Tim
Gezien de vraag van RogerS graag ff verduidelijken of je server rechtstreeks op je switch is gekoppeld of dat Internet tss de switch en server zit?
1/ Wat is het merk en type van switch?
2/ Wat draait er van OS op die server?
3/ Zitten de server netwerkpoorten op dezelfde kaart of zijn het 2 aparte netwerkkaarten? In beide gevallen ook merk en type opgeven.

Misschien is hetgene je wil bereiken mogelijk als zowel de server/netwerkkaart(en) als switch met "link aggregatie" omkunnen maar zonder antwoord op bovenstaande vragen, hebben we daar het raden naar.

Johan

Laatst bewerkt:
Eu mijn server staat op een switch en die switc. Staat op men router. De switch is een dell connect 57xx

Er draait nu nog windows 7 op wetens het nog een 32 bit processor is anders had ik er al lang windows server 2012 oo gezet en het zijn 2 netwerkkaarten een op het moederbord zelf en een als pci kaart

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik snap het systemm maar ik begrijp niet hoe je het moet doen hoe je het bestand opdeelt of je er software voor nodig hebt. Of ik het manueel kan ofzo.

En de switch is een Dell PowerConnect Switch 3548.

Sorry was inderdaad de verkeerde.

tim

misschien dat dit ook het ook iets verduidelijkt om het verhaal beter te begrijpen.

De bedoeling van mij gedacht of systeem is dat ik vanop eender welke plaats tegen mijn server zeg ik wil dat bepaald bestand. De server upload het bestand naar mijn laptop over 2 netwerklijnen of 2 netwerkpoorten hoe je het wil noemen. Dat was mijn idee.

tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Je switch kan link aggregation aan. Je zou dus 2 poorten kunnen koppelen teneinde een grotere bandbreedte voor je file upload/download. Maar je operating system kan dit niet aan. Volgens bepaalde sites kan bv. Ubuntu zoiets wel (maar ik ken niks van Ubuntu). Er bestaan ook dual-port gigabit ethernet netwerkkaarten (een oudere link bv. http://www.intel.com/content/www/us...o-1000-mt-dual-port-server-adapter-brief.html

kan dat wel een keer proberen ik ken wel ubuntu heb het in dual boot op mijn laptop staan. maar later ga ik een deftige server kopen en daar kan ik een deftig os op zetten voor een server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan