Bestanden te groot voor dvd? Wat doe ik verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik probeer met Windows dvd maker (windows 7) een dvd te branden met foto's als een dia voorstelling met daar bij muziek. Het bestand met foto's (999) is 2,7 GB groot, en het bestand met muziek (130) is 500 Mb groot. De dvd is 4,7 Gb groot. Dan zou alles toch op de dvd moeten passen? Als ik in dvd maker die bestanden klaar zet om op de dvd te branden, en ik klik vervolgens op branden, krijg ik de melding "kan dvd niet branden" zonder verdere uitleg. Ik weet dat ik iets verkeerd doe, maar kom er niet achter wat?
Mvrgr. Kanyarat.

P.s. Als ik Windows media center (windows 7) foto's selecteer om als slideshow op dvd te branden worden er maar 357 foto's (van de 999) klaargezet om op dvd te branden.

Laatst bewerkt:
De maximale grootte van een bestand is afhankelijk van het gebruikte bestandssysteem. ISO 9660 of UDF. ISO heeft een limitatie van 2 gig.

Voor de rest is kan ik het anders niet verklaren. Overigens is windows standaard software nu eenmaal niet de meest capabele en flexibele software die je kunt gebruiken. Er zijn redelijk wat (open source) alternatieven die meer instelbare mogelijkheden hebben.

Na een paar dagen knoeien en proberen snap ik er nog steeds niet veel van. Een fotobestand met 999 foto's is 226 Mb groot. Een muziekbestand met 130 songs is 143 Mb groot. DVD is 4,7 Gb. Daarmee heb ik in een gedownload progammaatje een slideshow met muziek gemaakt, maar kreeg de melding: bestandsgrootte = 8847 Mb. Niet meer dan 4095 Mb mogelijk. Waar komen al die Mb's vandaan? Nu zit ik in Windows moviemaker te knoeien. Slideshow met foto's en muziek maken gaar redelijk eenvoudig. Maar als ik weer wio branden blijkt dat een minuut 172 Mb is, hetgeen betekend dat ik maar ca. 20 minuten slideshow met muziek op dvd krijg. Word dus ook niks. Ik weet dat i ergens fout zit maar weet niet waar. Misschien gaat de ouderdom wel zijn tol eisen:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan