Bestanden te groot..

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-Swan

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2005
Hallo,
Ik wil een helft van een film branden op een cd van 700 MB. Maar alle brandprogramma's bij wie k 't heb geprobeerd geven aan dat het bestand veel groter is dan 700 MB en hij wil het dan niet branden, terwijl de films die k wil branden veel kleiner zijn dan 700 MB, omdat k ze door 2-en heb gedeeld. Het zijn avi-files heeft het daarmee iets te maken? Hij kan wel een bestand van minder dan 300 MB erop branden, maar kvind het een beetje zonde om bijv. 3 cd's te gebruiken voor 1 film. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen..alvast bedankt =)

Beste K-Swan,

dat klopt want bijna alle brandprogramma's zullen het eerst moeten converteren naar een MPEG2 (Process)>>
Transcodeerstromen waardoor het bijna altijd groter wordt, zodat het helaas niet altijd op een CD van 700MB past,

wat je wel kan doen, je avi-bestand (film) als een Data-CD te branden (b.v. met NERO) als de hele film b.v. 700MB is hoef je het nog geen eens de splitsen, (dus een hele film op een CD van 700MB, (maar LET OP !!!!)
niet elk HOME DVD Speler kan het afspelen <<>> het ligt eraan als je Home DVD Speler de DivX Codec ondersteund.

als je het gewoon op je PC wilt bekijken/afspelen is dat geen probleem.

Wens je veel succes,,,,

op een cd van 700 mb past maar 80 minuten aan video op.
hoe groot is die film?

Bij Mr. & Mrs. Smith bijv. is het eerste deel is 392 MB en duurt 0:58:51 min, en het tweede deel 347 MB en duurt 0:56:01 min.. Dat moet toch wel passen op zo'n cd..?? En heb geprobeerd om het als een Data-cd te branden, maar die wilde m'n dvd-speler jammer genoeg niet afspelen =(

1. Zet je bestand om van AVI naar MPEG-2 (PAL) met het programma in deze zip. Dit kan wel "even" duren.

2. Knip DAARNA je MPEG-bestand in de juiste stukken en branden maar! Als data-cd natuurlijk, aangezien de mpeg in dvd formaat gecodeerd is.

James:)

Ja maar als k 'm als data-cd brand, dan wil mn dvd-speler 'm niet afspelen =S

Het ligt eraan wat er op die Data-DVD staat... als daar bestanden opstaan die compatibel zijn... (dus geen avi), dan zal hij het wél afspelen:)

Ik heb onlangs ook zitten "prutsen" aan bestanden omdat ik enkel een CD-writer had en dus maar 700 MB kon branden.

Oplossing : DVD-writer gekocht van 70 EUR (16 speed) + laatste nieuwe software Nero (Express) bijgekregen + updates van de website waren noodzakelijk

AVI of mpeg bestanden van een 700 MB worden 3 tot 4 GIG als je Nero laat converteren naar een DVD-formaat en dan duurt het hele proces een 3 tal uur.

Ik doe dit meestal "s'nachts" en laat Nero de pc automatisch afsluiten zodat s'morgens men DVD'tje klaarligt.

Sindsdien ben ik een gelukkig man :D

Ik wil je heel erg bedanken voor je moedige getuigenis :D

mag ik toch even een applaus vragen voor Korten?:D

Jee ik lijk Oprah wel:D

Zo kan het idd ook he, een DVD-writer kopen... kost niks meer tegenwoordig en is écht heel handig. Ik spreek uit ervaring:)

Beste K-Swan, James007 en Korten,

Korten :thumb: well done,,,,

James007 :thumb:

maar dat lost nog steeds de probleem niet op voor K-Swan,

nou K-Swan het blijft een feit, je Home DVD Speler ondersteund helaas niet het lezen van een Data-CD/DivX. (Je PC wel),

wat je wel kan doen, met NERO 6 ReLoaDeD en of TMPGEnc, je film (.avi) converteren naar een VCD / SVCD
het kost wel pak 'em beet 2/3 cd's maar het is niet anders,

wens je veel succes, (anders iets om zeker over na te denken, de TIP van Korten /James007....

Veel Succes,,,,

Hij ondersteunt geen Data-CD met DivX op... maar waarschijnlijk wel met MPEG-2 op.. aangezien dit het formaat is waarin alle DVD's staan. In die .vob's van de normale structuur zit ook MPEG-2 (PAL).

Ik heb ook een DVD-speler die geen DivX aankan, maar wel DATA-CD met MPEG op.

Okee..nou kzal t proberen =) en anders zal k toch maar een DVD-writer kopen..in ieder geval bedankt voor de tips =D

Beste James007,

ja, dat klopt, was het even vergeten,

Data-CD (.avi-bestand MPEG1 / MPEG2)

ik zou dat even uitproberen K-Swan....

:thumb: James007 :D ;)

Ik heb TMPGEnc gedownload, maar als k die inputfile wil selecteren krijgt k dit bericht..
File "C:\my downloads\Films\NaamFilm.avi" can not open, or unsupported.
En dat bij elke film =S

Laatst bewerkt:
Hmmm... zou TmpgEnc niet omkunnen met DivX?

Daar weet ik spijtiggenoeg geen antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan