Bestanden terughalen naopnieuw installeren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
283
Ik heb mijn PC in fabriekstoestand herstelt omdat hij steeds vastliep, hierbij heb ik een heel belangrijk bestand verloren dat ik op het bureaublad opgeslagen had.
Is er een manier op dit bestand terug te halen?

Ik zou heel erg geholpen zijn als dit zou kunnen.

mvg Peter
 
Heel hard: Nee
Volgens mij kan dit gewoon helemaal niet omdat je de harde schijf hebt geleegd eigenlijk als het ware en nu staat je pc gewoon weer helemaal in "standaard" positie!
Jammaar maar ik denk dat het niet anders kan:S
 
jazeker is dat mogelijk,
alleen dan vraag ik me af of je het zelf kan, of professionele hulp moet inschakelen.
als je het zelf wilt doen, download dan dit. hiermee is een kans om het te proberen. Ik zeg inderdaad kans, want zekerheid kan ik u niet garanderen.

longest
 
Maar je hebt eigenlijk met een soort herinstallatie je hele harde schijf toch eerst gewist en daarna weer terug gebracht naar fabrieksinstellingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het zit namelijk zo, alle bestanden die NIET zijn overschreven zijn nog terug te halen. als je het gaat overschrijven word het moeilijker. Misschien even een leuke term om op te zoeken: Killdisk. Dan gaan ze een hardeschijf elke keer overnieuw schrijven met bytes, zodat het oude niet leesbaar is.

Nou die oude 'pc' was heel uitgebreid met allemaal programma's en documenten bijvoorbeeld (100GB)

de nieuwe pc bestaat bijvoorbeeld uit 50(GB).

Die overige 50 GB is inderdaad mogelijk terug te halen, tot zover dit niet overschreven is. het zal dan niet zichtbaar zijn, maar terughalen kan inderdaad. voor dit werk moet men lang wachten, en de zekerheid tot slagen kan men niet altijd garanderen.


gast0167
 
Ha: Bedankt, alleen al van reageren (goed of slecht...) leer je al!
 
Ik heb een recovery cd bij mijn medion pc heb gekregen, deze heb ik in de pc gedaan en op de optie "naar fabrieksinstellingen terugbrengen" geklikt en wat er daar na allemaal gebeurt weet ik niet.

Peter
 
Hallo gast0167, ik heb het programma "Recuva.com" gedownload en geinstalleerd en heb het programma een snelle scan laten uitvoeren, dit heeft niets opgeleverd en heb nu het programm een uitgebreide scan laten draaien maar dit duurt nog meer dan een uur, nu maar hopen dat dit iets oplevert.

mvg Peter
 
De uitgebreide scan bij het pogramma Recuva.com werkt niet goed, het loopt steeds tot 86% en daar blijft het programma ophangen.
Dus nog steeds geen documenten terug gekregen, heeft misschien nog iemand een idee hoe dit wel kan lukken.

mvg Peter
 
Hoe lang heb je gewacht bij die 86%? Soms kan het lang op een percentage blijven hangen. Anders kijken of je met PC inspector verder komt;
http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1
(Freeware)

Zelf gebruik ik voor dit soort recovery acties GetDataback of Active Undelete, beide niet gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan