• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden uit een directory weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdebl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Berichten
2
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik wil dmv een link of knop de bestanden weergeven in een map uit een bepaalde directory.
Als dan de lijst met bestanden zichtbaar is wil ik met 1 klik het bestand kunnen openen.

Ik wil dus niet de gehele verkenner en boomstructuur in beeld zien maar alleen de bestanden uit een bepaalde directory.
Is dit mogelijk?

alvast bedankt voor jullie hulp

jan
 
Ik gebruik hiervoor Fences Pro, de functie Folder Portal
 
Nee dat gaat dan weer niet. In excel zul je via VBA een directory list moeten maken. Van deze lijst maak je dan snelkoppelingen, zodat ze door klikken geopend kunnen worden.
 
Als t goed is heb ik daar thuis een excel bestandje voor. Ik kom hiet vanavond op terug...
 
Om welke bestanden gaat het, heb je zelf al iets getest, laat eens zien wat je zelf al hebt gemaakt.
 
Hier een bestandje dat ik al een tijdje heb. Wellicht is dit wat je bedoeld...
 

Bijlagen

  • inhoud printen.xls
    424,5 KB · Weergaven: 62
Code:
Sub Dir_List_Hyperlink()

    With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
        .Show
        c00 = .SelectedItems(1)
        sn = Filter(Split(.SelectedItems(1) & vbCrLf & CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c dir """ & _
                .SelectedItems(1) & "\*.xls*"" /b").stdout.readall, vbCrLf), ".")
    End With
    Sheets(1).Columns(1).ClearContents
    For j = 0 To UBound(sn)
        With Sheets(1)
            .Hyperlinks.Add .Cells(j + 1, 1), c00 & "\" & sn(j), , , Left(sn(j), InStrRev(sn(j), ".") - 1)
        End With
    Next
    
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan