Bestanden uploaden op thuisserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hallo helpmij leden,

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb thuis een pc opgezet die als server moet dienen, windows server 2008 erop geinstalleerd en alles draait prima. Heb nu een testpagina draaien via de IIS van de server, deze werkt op ip adres van de router. Dit is juist goed, dat deze via dit ip adres loopt. Maar nu het volgende

Ik wil een soort FTP server maken zodat ik op een webpagina die ik open via het ip van mn router daarop bestanden kan uploaden die dan op mijn server thuis komen te staan. Ik maak buitenshuis nogal veel bestanden en op verschillende computers en zo wil ik een makkelijke manier creeren om deze bestanden op te slaan thuis.

Weet iemand hier een goede mogelijkheid om zoiets te maken??

In het kort:
Bestanden uploaden via internet die dan op worden geslagen op mijn thuisserver.

Uit de vraagstelling begrijp ik dat het geen optie is om daadwerkelijk een FTP-server in te stellen waarop je inlogt (Of desnoods gast-toegang op toestaat)?

Ja zou ook kunnen, maar heb al paar keer met filezilla geprobeerd, maar die verbinding wil op een of andere manier niet helemaal lukken ofzo. Ook instructies enzo gevolgd, maar kom er echt niet uit.

Ik heb Serv-U op mijn PC staan. Met dit programma kun je je eigen FTP-server maken, die je vervolgens vanaf een andere computer in het netwerk kunt benaderen (computers buiten het netwerk heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar zou wel moeten werken). Op de server krijg je dan een Management Console waar je het domein en de server kunt beheren. Deze kun je ook benaderen via je webbrowser (via het IPv4/IPv6-adres van de server). Met Serv-U kun je ook gastaccounts maken.

Is dit (min of meer) wat je zoekt?

P.S.: Als je wil, kan ik de server wel even online zetten, dan kun je zien of het aan je verwachtingen voldoet.

Laatst bewerkt:
ziet er mooi uit dat programma werkt deze ook met een inlog via een browser en wat zijn de kosten van dit pakket
groetjes ton

Ja dat wil ik dus niet, ik wil een programma kunnen gebruiken waar ik niet direct de hoofdprijs voor betaal, het is voor prive gebruik dus dat word hem niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan