bestanden van extra harde schijf weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tima

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
767
Op Pc met XP Home is een harde schijf van 160Gb bijgezet. Die kreeg verwisselbare schijf F als naam.
Op die F staat ongeveer 30 Gb aan data.
(D en E zijn Cd-rom drives)

Format op C gedaan en na installatie zag je de F-schijf niet meer in verkenner.
Wel zag je bij het begin van het formateren informatie over die schijf, je zag een C-schijf met zijn Gb en je zag een D-schijf met 131000 mb. (niet F maar D!)
Alleen c is geformateerd

Na de nieuwe installatie zag hij de extra schijf niet als nieuwe hard-ware. We hebben hem eruit gehaald en opnieuw erin gedaan. Geen ballonnetje met nieuwe hard-ware.

In computerbeheer>schijfbeheer zag hij de schijf wel, met de opmerking: schijf 1 niet toegewezen.
Geactiveerd door erop te klikken en partitie ingedeeld met letter D.
Nu geeft hij aan: vrije ruimte: 152,66 mb, maar je moet hem eerst formateren.
Ik ben bang dat ik de data die erop staat weg gaat als ik formateer.
Als D:schijf is hij nu niet te gebruiken, want je moet eerst formateren.

Is er een mogelijkheid om toch die 30Gb data terug te
krijgen.
Het was juist zo handig om alles op je F te zetten, raakte je tenminste niets kwijt:eek:

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
Snap ook wel als er vanavond geen antwoord hierop komt.

Iedereen vanavond een leuke jaarwisseling en.....denk om de vingers, je hebt ze hard nodig met een pc
:)
 
Even een ander vraagje.

Op welke manier is C: geformatteerd en in welk systeem zijn de schijven (NTFS of FAT32)?

Als je C: hebt geformatteerd als FAT32 en die andere schijf is NTFS ziet hij die schijf niet.
 
Allereerst moet je nakijken of je masterslave instellingen goed zijn harde schijven als master ieder op een apart ide kanaal,cd roms als slava en ook ieder op een apart kanaalvervolgens trek je van beide cdroms de kabels even uit en start je je pc op hierdoor dwing je je bois om je schijven de letters c en d toe te kennen

pc afsluiten en cdrom weer inprikken.(eerste), pc starten
pc afsluiten en cdrom weer inprikken.(tweede), pc starten


pc afsluiten en opstartdiskette erin stoppen van me of xp tik in dosvenster in fixmbr en druk op enter
hierdoor word je master bootrecord hersteld

tevens moet je beide schijven of als fat 32 of als ntfs hebben ingedeeld vervolgens cd roms weer inprikken
en oponieuw opstarten


Als je heel veel geluk hebt kun je je data nog bereiken of je nieuwe schijf ,maar persoonlijk geef ik je weinig hoop omdat er een veel te grote vrije ruimte wordt aangegeven voor je nieuwe schijf 152 gb terwijl je 160 hebt

volg deze stappen alinea voor alinea op en kijk wat het resultaat is
Let op bij de vierde alinea is er na het uitvoeren ervan geen weg meer tetrug!!!!!!!!!!!!!!!!

bij werkzaamheden in de pc kast ten alle tijden de voedingskabel eraf halen en daarna op powerknop drukken om restspanning af te laten vloeien daarna eerst effe een blank metalen deel vastpakken in de kast
i.v.m.statische lading!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Groetjes Roger en suc6
 
Geplaatst door Lucky Fred
Even een ander vraagje.

Op welke manier is C: geformatteerd en in welk systeem zijn de schijven (NTFS of FAT32)?

Als je C: hebt geformatteerd als FAT32 en die andere schijf is NTFS ziet hij die schijf niet.

C is geformateerd in NTFS. De extra schijf ook.

Geplaatst door Rogertje

Als je heel veel geluk hebt kun je je data nog bereiken of je nieuwe schijf ,maar persoonlijk geef ik je weinig hoop omdat er een veel te grote vrije ruimte wordt aangegeven voor je nieuwe schijf 152 gb terwijl je 160 hebt

Als ik cdrom voor formateren erin doe ziet hij 131 Gb vrije ruimte. Daarom hoop ik dat het er nog op staat.

Bedankt alvast voor de reakties.
We gaan het even rustig stap voor stap uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Besloten om Crash zijn "advies" te doen
Geformatteerd en via dat progje geprobeerd de bestanden te achterhalen: helaas niet gelukt.

Maar ja, we hadden er al rekening mee gehouden dat we die data kwijt zouden raken, gelukkig wel een backup van het meeste, dus het is geen ramp. Het ging ook meer om een manier te vinden om het toch terug te krijgen.

De nieuwe schijf wordt nu wel herkend en is nu gewoon een nieuw lokaal station die lekker leeg is.
We gaan hem met plezier weer volgooien:D

Bedankt voor het meedenken:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan