Bestanden van harde schijf halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

howdyho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Een tijd terug, toen ik wat drivers wilde vernieuwen kreeg ik laptop problemen; ik kreeg de laptop wel aan, maar alles had een raar formaat en het geluid deed het niet. Ik had hem toen weggebracht en er werd mij toen verteld dat de harde schijf kapot was, die ik toen heb laten vervangen.
Er werd mij toen ook gevraagd of ik de bestanden die op de oude harde schijf stonden wilde laten overzetten, maar dit heb ik toen niet laten doen.

Mijn laptop werkt sindsdien gewoon perfect, maar ik wil eigenlijk nu toch nog bestanden van me oude harde schijf hebben. Hoe kan ik dit zelf regelen?
Kan ik gewoon simpel me laptop openen en me oude hardeschijf erin steken, de bestanden op een USBstick zetten of naar me email sturen, en dan achteraf de nieuwe hardeschijf weer erin doen? Of levert dat problemen? Ik heb geen verstand van computers

Als je je eigen verhaal eens terug leest zal het wel duidelijk worden dat de oude schijf terugplaatsen geen zin heeft, je hebt die immers laten vervangen omdat deze stuk bleek te zijn..?
De eenvoudigste manier is via een usb HDD-dock, zoiets als dit of een verloop-kabel als deze.
Daarna kun je proberen de bestanden te kopiëren die je wilt bewaren.
Je kunt uiteraard ook bij een vriend , kennis of familie-lid informeren of ze de spullen hebben om dit voor je te doen..

maar ookal was me harde schijf toen kapot, ik kon mijn laptop gewoon aankrijgen in veilige modus en kon gewoon bij me bestanden etc

In veilige modus worden er geen stuurprogramma;s geladen dus is het maar de vraag of je op die manier je bestanden veilig kunt stellen.
Proberen kan altijd, ik wens je er succes mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan