Bestanden van harde schijf herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
Beste,

Wij hebben hier een pc met freenas staan en omdat het fout was gegaan met het instellen van de gebruikers moesten we terug naar de fabrieksinstellingen.
Nu hadden we er een schijf inzitten van 1TB die 90% volstond met films.
Toen we freenas opnieuw moesten instellen moest de schijf geformatteerd worden om te mounten en we hadden dit te laat door.
Nu staat er dus voor ca 800GB aan films op zonder index, in een bestandstype van freenas (ufs??, ntfs?).
Ik ga nu een andere pc zoeken en daar Windows op zetten en via dingen zoals ufs explorer kijken of ik nog iets kan vinden.
Nu heb ik als vraag hebben jullie nog ideeën hiervoor en werken programma's als recuva hier ook bij?

Berend

Oke ik heb dit nu even erop gerund. Wanneer ik quick scan doe vind deze de eerste paritie maar als ik dan write kies dan zegt ie dat ie moet herstarten maar wanneer ik dit doe dan is er niks veranderd. Wanneer ik dieper ga analyseren gaat dit zeer langzaam, met de snelheid die deze nu heeft zal dit dan 33 uur duren en binnen een paar minuten had ie al tientallen partities gevonden terwijl wij er maar 1 opgezet hadden.
Hoe moet ik hier verder meegaan. Het bestandstype is waarschijnlijk ZFS.

Ik heb het ondertussen met allerlei programma's geprobeerd. Photorec, getdatabacksimple, omgezet naar ntfs en daar weer vanalles geprobeerd.
Uiteindelijk kon ik elk bestand wel terug krijgen alleen was vrijwel alles beschadigd op de een of andere manier terwijl we eigenlijk niks geschreven hadden na het formatteren.
De bestanden waren films dus met de beschadigen waren deze niet fijn om te kijken.
In ieder geval bedankt voor je hulp Lange Pier en ik zal alles maar opnieuw gaan zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan