bestanden van pc naar mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

JozefMar

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo,
Ik wil graag advies bij het overzetten van bestanden op mijn XP pc naar de MAC.
Ze hangen allebei in een netwerk via een Sweex router en het schijnt vrij eenvoudig te zijn om dit via een utp kabel te doen. Maar de mac ziet de pc niet in het netwerk en andersom al helemaal niet. Bestaan hier goede stap-voor-stap handleidingen voor??

Dank

mij is het net gelukt om te zorgen dat ik bestanden kan uitwisselen tussen deze twee computers. het makkelijkste is om bij machelp de vraag in te tikken mac delen met windows. hier alvast het antwoord.zo is het mij ook gelukt als dit niet lukt moet je me nog maar eens om meer uitleg vraggen

Een Mac configureren om bestanden met Windows-gebruikers te delen

U kunt uw Mac zo configureren dat u bestanden met gebruikers van Windows-computers kunt delen.

Als u wilt dat Windows-gebruikers een verbinding met uw computer tot stand kunnen brengen, moet u de voorziening 'Windows-deling' inschakelen. Als u 'Windows-deling' inschakelt, worden in Mac OS X met behulp van de Samba-serversoftware SMB/CIFS-bestandsvoorzieningen geleverd.

U moet de Windows-gebruikers het netwerkadres van de computer, en een gebruikersnaam en wachtwoord van een gebruikersaccount op uw computer geven.
1 Open Systeemvoorkeuren, klik op 'Delen' en klik zo nodig op 'Voorzieningen'.
2 Schakel het aankruisvak 'Windows-deling' in de lijst in en klik op 'Start'.
3 Onder de lijst met voorzieningen ziet u het netwerkadres van de computer. Geef dit adres aan Windows-gebruikers.

U kunt gebruikers de gebruikersnaam en het wachtwoord van elke account op uw computer geven. Om de beveiliging van uw computer te handhaven, kunt u een speciale account voor Windows-gebruikers aanmaken in het paneel 'Accounts' in Systeemvoorkeuren.

Als u een gebruikersaccount wilt gebruiken die u hebt aangemaakt voordat u Mac OS X Panther installeerde, moet u mogelijk het wachtwoord voor de account opnieuw instellen in het paneel 'Accounts' in Systeemvoorkeuren.

Windows-computers configureren om bestanden te delen met Mac-gebruikers

U kunt een Windows-computer configureren om bestanden te delen met andere gebruikers van het netwerk, waaronder Mac-gebruikers.

Om Mac-gebruikers een verbinding tot stand te laten brengen met een Windows-computer, moet u een map op de Windows-computer delen.
1 Als u de Windows-computer nog niet voor delen hebt geconfigureerd, opent u 'Mijn netwerklocaties' en volgt u de instructies op het scherm om een thuisnetwerk of een klein kantoornetwerk op te zetten.
2 Om een map te delen, klikt u met de rechtermuisknop op het symbool van de map en kiest u 'Eigenschappen'. Vervolgens klikt u op de tab 'Delen' en volgt u de instructies op het scherm.

Mogelijk moet u de Internet Connection Firewall in het paneel 'Geavanceerd' van de eigenschappen van het apparaat uitschakelen.

Mogelijk moet u de Windows-computer opnieuw opstarten nadat u deze hebt geconfigureerd.

Om een verbinding tot stand te brengen met de Windows-computer, hebben gebruikers het netwerkadres van de computer, de werkgroepnaam, en de gebruikersnaam en het wachtwoord van de gedeelde map nodig.

? Als u de werkgroep- en computernaam van de computer wilt zien, opent u het onderdeel 'Systeem' in het Configuratiescherm en klikt u vervolgens op de tab 'Computernaam'.
? Om de namen te zien van gebruikersaccounts die beschikbaar zijn op de computer, opent u het onderdeel 'Gebruikers en groepen' in het Configuratiescherm.
? Als u het IP-adres en de DNS-naam van een Windows XP-computer wilt zien, opent u het detailvenster van de Explorer. Mogelijk moet u het onderdeel 'Netwerkverbindingen' in het Configuratiescherm openen en de verbinding selecteren die u gebruikt. De informatie wordt in de Explorerbalk weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan