Bestanden van windows XP overzetten naar een andere PC met windows 7 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,
Kunt u me ook helpen met het volgende probleem. Ik heb een 10 " netbook met windows XP en ga komende week een 14 " netbook met windows 7 Pro kopen. Lijkt windows 7 Pro nog erg op XP? Bestaat er op internet een site met een beknopte handleiding windows 7 pro?
Ik heb op de oude netbook nogal veel favorieten. De vraag is hoe ik deze gemakkelijk kan overzetten naar de nieuwe netbook met windows 7 Pro. Kan ik een map favorieten vinden die ik in 'n geheel op een stick kan laden en in de nieuwe netbook ook weer in een map favorieten kan laden? Kan u mij precies uitgebreid vertellen hoe dat moet, ik ben een betrekkelijke leek met computers ( 72 jr. ) en ben al blij dat ik redelijk XP gebruiken kan, daarom heb ik ook voor windows 7 pro gekozen ipv. windows 8, dat anders werkt.
Of kan ik ook de beide PC's via een USB kabel met elkaar verbinden en de hele inhoud van de oude in de nieuwe laden, hoe gaat dat dan?
Het zijn meerdere vragen, alle vallend onder de noemer het overzetten van programma's van XP naar 7Pro.
Al vast bedankt voor uw moeite,
Mvrgr.,
JPF Barneveld Binkhuijsen

Wat betreft uw eerste vraag: Qua basisfunctionaliteit lijkt Windows 7 op veel punten nog wel op Windows XP. Er zijn echter wel functionaliteiten bijgekomen, zoals Aero (doorzichtigheid) en een flexibele taakbalk (geen tekst meer, slechts pictogrammen, tevens verplaatsbaar). U bent echter niet verplicht hiervan gebruik van te maken. U kunt hier nog extra toelichting vinden in videoformaat (Engelstalig) en hier en beknopte handleiding in PDF.