Bestanden van windows XP overzetten naar een andere PC met windows 7 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,
Kunt u me ook helpen met het volgende probleem. Ik heb een 10 " netbook met windows XP en ga komende week een 14 " netbook met windows 7 Pro kopen. Lijkt windows 7 Pro nog erg op XP? Bestaat er op internet een site met een beknopte handleiding windows 7 pro?
Ik heb op de oude netbook nogal veel favorieten. De vraag is hoe ik deze gemakkelijk kan overzetten naar de nieuwe netbook met windows 7 Pro. Kan ik een map favorieten vinden die ik in 'n geheel op een stick kan laden en in de nieuwe netbook ook weer in een map favorieten kan laden? Kan u mij precies uitgebreid vertellen hoe dat moet, ik ben een betrekkelijke leek met computers ( 72 jr. ) en ben al blij dat ik redelijk XP gebruiken kan, daarom heb ik ook voor windows 7 pro gekozen ipv. windows 8, dat anders werkt.
Of kan ik ook de beide PC's via een USB kabel met elkaar verbinden en de hele inhoud van de oude in de nieuwe laden, hoe gaat dat dan?
Het zijn meerdere vragen, alle vallend onder de noemer het overzetten van programma's van XP naar 7Pro.
Al vast bedankt voor uw moeite,
Mvrgr.,
JPF Barneveld Binkhuijsen

Wat betreft uw eerste vraag: Qua basisfunctionaliteit lijkt Windows 7 op veel punten nog wel op Windows XP. Er zijn echter wel functionaliteiten bijgekomen, zoals Aero (doorzichtigheid) en een flexibele taakbalk (geen tekst meer, slechts pictogrammen, tevens verplaatsbaar). U bent echter niet verplicht hiervan gebruik van te maken. U kunt hier nog extra toelichting vinden in videoformaat (Engelstalig) en hier en beknopte handleiding in PDF.

Wat betreft uw tweede vraag: bedoelt u de favorieten in uw internetbrowser? Zo ja, dan kunt u gebruik maken van de ex- en importfuncties. Op de oude laptop gaat u in Internet Explorer in het rolmenu Bestand naar Importeren en exporteren.... Vervolgens selecteert u Naar een bestand exporteren. Vervolgens kiest u voor Favorieten. U kunt het bestand vervolgens op een USB-stick plaatsen, deze in de nieuwe laptop invoeren en hier dezelfde stappen uitvoeren, behalve dat u hier kiest voor Vanuit een bestand exporteren.

Wat betreft uw derde vraag: dat is helaas niet mogelijk. Het zou wel via het netwerk kunnen, maar dat wordt erg omslachtig en ingewikkeld.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Tobias Theebe.

Ok, dat is goed mogelijk, & daarvoor kan u het programma Easy Transfer voor XP gebruiken. Wat er voor nodig is & hoe het werkt word om te beginnen hier uitgelegd:

Een upgrade uitvoeren van Windows XP naar Windows 7
Hoe wordt het instellen van een computer eenvoudiger met Windows Easy Transfer?

De Easy Transfer voor XP versies zijn hier te vinden:

Windows Easy Transfer voor overdracht van Windows XP (32 bitsversie) naar Windows 7
Windows Easy Transfer voor Windows XP (64 bitsversie)

De laatste twee download-links zijn volgens https-protocol, veiliger doch wat trager.

;)Op systeem dat ik nu tijdelijk gebruikt XP pro. was, ... en gelukkig systeem voldoende sterk was om een Windows 7 ul. 32 bit te draaien, moest ik ook alle mijn web-favorieten / en afbeeldingen / downloads /muziek enz..enz.. terug zien te krijgen en niet kwijt te raken ...
Heb ik gewoon op een externe harde schijf alles dat ik NIET kwijt raken wil opgeslagen ( Back-up dus, van alles en nog wat dat je niet kwijt wil ! ) en later makkelijk was geweest in dat bestemde eigen mappen of plekjes opnieuw of terug te plaatsen :thumb:

P.S. Kop Op ! ! ..... wij zijn NIET of NOOIT te oud voor zoiets ( Zegt dat nooit tegen jezelf ! ! ! :confused: ) toekomst ligt inderdaad op jongeren maar het lukt ze nooit zonder ouderen alle plannen te realiseren, dat kunnen ze gewoon niet !

Laatst bewerkt:
Met het ouder worden wordt je ook wijzer.
Er is echter de wijsheid van een oudere nodig om dat te zien ;)

Heeft eigenlijk niets met leeftijd te maken.
Meer met in hoeverre je je logisch verstand kunt gebruiken.
En veel jongeren doen net of ze de wijsheid in pacht hebben.

Wat ik zelf een heel fijne aanvulling op windows 7 (en zeker Windows 8) is Classic Shell : http://www.classicshell.net/
Het is gratis en het maakt het windows leven een stuk eenvoudiger.
Zonder Classic Shell vind ik Windows 8 onwerkbaar. Voor Windows 7 is het een handige toevoeging.

:shocked: Hehh die kende ik niet ...Dankjewel ! ! srpchulp :thumb:

windows 7 lijkt inderdaad erg op windows XP
ook is het mogelijk om de Aero taakbak (doorzichtige taakbalk) te laten lijken op windows XP!
rechtermuisklik op het bureaublad > aan persoonlijke voorkeur aanpassen > helemaal naar beneden scrollen > en kiezen voor windows klassiek!

als je de bestanden op je windows XP graag naar je windows 7 wilt kan dat inderdaad via easytransfer, ook is het mogelijk om het via een backup te doen: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/restore-files-from-a-backup
ook kan je de bestanden in een online opslag zetten, hiervoor kun je het beste die van microsoft gebruiken: skydrive.com
het voordeel van een online opslag is dat als je weer een nieuwe computer koopt dat je ze gewoon van de skydrive kan halen!
Je kunt skydrive downloaden maar ook gewoon online gebruiken: http://windows.microsoft.com/nl-nl/skydrive/download
als je windows 7 lastig vind heb ik hier wat tips: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/11-tips-for-windows-7
mocht je er nier uitkomen hoor ik het graag!

mvg
matthijspc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan