Bestanden veilig in root-directory?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik wil een aantal bestanden die ik upload voor mijn website beschermen tegen niet geautoriseerde downloads. Dus bezoekers mogen die bestanden niet zomaar pakken vanaf mijn website.

Mijn vraag: zijn die bestanden veilig als ik ze in de rootdirectory zet? (Dus zeg maar in dezelfde map als de index.html).

Of zijn er slimme maniertjes -mij onbekend- om dat soort bestanden te pakken te krijgen?

de bestanden zijn relatief veilig zolang ze de bestandsnaam niet weten. Beter is om ze in een submap te zetten waarvan alleen jij de naam weet.

Als ik het goed heb kun je met text bestandjes in je directory aangeven in hoeverre Google je bestanden mag indexeren. Ik weet er het fijne niet van maar het zal waarschijnlijk wel te Googlen zijn :')

Fijn dat weer eens iemand reageert. :thumb:

Dat van die 'textbestandjes' dat klopt wel. Maar Google is natuurlijk niet de enige die crawlers voor zich heeft werken. En ik weet niet hoe dwingend zo'n 'tekstbestandje' is ten aanzien van robots. Inmiddels heb ik besloten om de pdf's in ieder geval in rar files in te pakken. Dan kan de content (denk ik) sowieso niet gecrawled worden.

Lijkt mij een prima oplossing, als je er een wachtwoord op zet kan uiteindelijk niemand erbij.

Eventueel zou je ze ook nog in een map kunnen zetten welke je met een .htaccess bestand van wachtwoord voorziet. Niet volledig hackproof maar wel weer een drempel extra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan