Bestanden verdwijnen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Een keer een variant op verdwenen bestanden: die van mij verdwijnen regelmatig niet. :)

De laatste tijd is het in de Verkenner met zeer grote regelmaat, dat ik bestanden verwijder, maar dan blijven ze in beeld staan. Als ik ze dan weer wil verwijderen krijg ik de melding, dat het bestand niet (meer) aanwezig is. Weet iemand wat er verkeerd zit in de Verkenner?

Aanvulling: het zelfde verschijnsel is met knippen en plakken.

Laatst bewerkt:
Dat is het helaas niet, want dan krijg je de melding, dat je niet gemachtigd bent. Hier verdwijnt het bestand domweg niet. Fysiek wel, maar niet uit beeld.

Hij meldt geen fouten. Wel dat 2 EA-records en 98 reparserecords zijn verwerkt, maar ik weet niet wat dat betekent.

Het Hof. Mik Zjegger vroeg of het een PC is. Is het dan ook XP, Vista, of iets anders.

Je zegt knippen en plakken. Wat doe je dan precies <CTRL & X> (= 'Knippen') in de bronmap en <CTRL & V> (= 'Plakken') in de doelmap.

Of doe je dat met het muiske, wat lukt niet,...... of lukt beide niet.

Het is een PC met Windows 7. We zitten hier immers ook in het forumonderdeel Windows 7. ;)

Ik doe dat met de muis, ik gebruik binnen de Verkenner eigenlijk nooit het toetsenbord.

Peter, oke verder helpen.

Je zegt die van mij verdwijnen regelmatig niet, kan het zo zijn dat het soms dan wel lukt.

In 95% van de gevallen blijven de bestanden in beeld.

Als ik in een map na enkele acties een heel rijtje van zulke bestanden heb en ik selecteer ze om daarna te verwijderen met de DEL-knop, dan verdwijnen ze wel uit beeld.

Toch zitten we niet op de juiste weg. Het heeft m.i. met rechten niets te maken, want dan zouden de bestanden niet zomaar verwijderd kunnen worden. Ze worden fysiek verwijderd, maar blijven in beeld. Met de DEL-knop kun je ze wel verwijderen, dus de rechten zijn er wel degelijk. Als je de bestanden laat staan en je start de Verkenner opnieuw op, dan zijn de bestanden ook verdwenen. Ik denk dus, dat er iets anders aan de hand is.

Het wachtwoord uitschakelen in het begeleidende plaatje is voor netwerken, dat geldt niet voor op schijf opgeslagen bestanden. Die optie is bij mij uitgeschakeld, maar dat heb ik gedaan voor mijn mediaspeler.

Wat je hier nu allemaal mee bedoelt ontgaat me volledig. Welke aansluiting? Waarom updates? Welke andere computer? Veilige modus heb ik niet geprobeerd?

In elk geval bedankt voor het meedenken.;) Ik hoop, dat iemand anders andere suggesties heeft.

Hoi,
je zegt dat het met de DEL-knop wel werkt, werk je met een draadloze muis? Het is maar een idee wat ik heb, niet onderbouwd. :D

Nee hoor, Mik, ik heb geen draadloze muis. Ik heb de DEL-knop genoemd, omdat de bestanden daarmee wel verwijderd worden met met de rechter muisknop niet.

Wat je hier nu allemaal mee bedoelt ontgaat me volledig. Welke aansluiting? Waarom updates? Welke andere computer? Veilige modus heb ik niet geprobeerd?

In elk geval bedankt voor het meedenken.;) Ik hoop, dat iemand anders andere suggesties heeft.

Haha. ja ik was aan het typen en zag later ook dat het bericht voor een ander bestemd was. Je neemt het me niet kwalijk he. Heb het verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan