Bestanden verdwijnen zomaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo,

Ik heb iets raar waar ik totaal niets van snap.
Ik heb 2 pc, 1 gewone en 1 laptop. Nu heb ik op de gewone een lading bestanden staan die ik altijd op de laptop willen, dus ik synchroniseer continu.
De map op de gewone pc heb ik gedeeld (map, rechtermuisknop, eigenschappen, delen, delen en beveiliging, het netwerk.) Daar heb ik beide vinkjes aangevinkt.
Nu komt het: als ik nu synchroniseer, mis ik zo'n 300 bestanden incl. mappen. De helft wordt maar gesynchroniseerd. Nu heb ik dat gecontroleerd, aan de synchronisatie is niets fout. Maar wel bij die map wat ik gedeeld heb. Deze is ook terug te vinden in netwerklocaties, zoeken naar netwerken en daar staat dan die map. Als ik daar in ga kijken, zie ik direct al dat ik bestanden mis, net die 300 stuks. Dus op de gewone pc maakt ie ergens een fout, maar ik weet niet welke. Weet iemand hier een oplossing voor, ik heb namelijk deze bestanden wel nodig op m'n laptop en met een stick is het geen doen:rolleyes:
Alvast bedankt.

Met welk programma voer je die synchronisering uit? Karen?

Han

Het synchronisatieprogramma werkt wel goed.

Het probleem zit hem op de gewone pc. Hier verdwijnen gedeelde bestanden zomaar, terwijl ik de gehele map gedeeld heb. (kijk dus onder de genoemde beschrijving). Maar die bestanden zeg maar staan wel op de pc!! En het heeft ook niets met verborgen bestanden en zo te maken, heb ik allemaal al geprobeerd.

Hoe synchroniseer je ? Met welk programma? Met welke toetsaanslagen? Welke muisklikken?

Han

ik synchroniseer met syssync en dat doe ik vanaf de laptop!!!!!

locatie 1 = bestanden op laptop

locatie 2 = gedeelde map op 'gewone' pc

Nogmaals het synchronisatieprogramma werkt perfect, maar het probleem zit hem in de 'gewone' pc.

Ik kijk bij eigenschappen:
de gedeelde map: 385 bestanden en 14 mappen, grootte 314 MB
de orginele map (de gedeelde map zou dus exact hetzelfde moeten zijn): 765 bestanden en 83 mappen, grootte 433 MB.

En als je die bestanden eens gewoon copieert naar de laptop, in een ander map. Wat gebeurt er dan?
Wannneer je daarna het synprogje instelt op de nieuwe map, wat doet ie dan?

Han

Als ik het wil kopieren moet ik wel aangeven dat ik ze wil delen. Daar gaat m'n probleem al. Dat wordt niets, omdat ie de helft maar erin zet en de andere helft niet

Het heeft niets met dat synproggie te maken. Het is een probleem op de vaste pc.

Begrijp ik het goed, dat het delen van mappen op de vaste PC niet lukt? Bevatten die dan bestanden die niet gedeeld mogen worden?

Han

Nou, alles mag gedeeld worden. Voorheen werden deze bestanden wel gewoon zichtbaar aangegeven. Maar nu staan ze er niet meer bij. Dat is het rare.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan