bestanden verplaatsen (vb6)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Ik ben met een programma bezig en die moet elke keer weer opstarten als je te computer aan doet.
Dat kun je heel simpel doen door een snelkoppeling in deze map te plaatsen:

C:\Documents and Settings\familie\Menu Start\Programma's\Opstarten

Maar ik wil dus dat mijn programma dat uit zich zelf doet.
Dus dat er ergens in een mapje een snelkoppeling staat en dat die dat dus verplaatst word naar:

C:\Documents and Settings\familie\Menu Start\Programma's\Opstarten.

Maar hoe doe je dit?

Ook zou ik graag willen weten hoe je een bestand verwijderd en opent

Laatst bewerkt:
Je wilt dus een optie om je applicatie met Windows te laten opstarten, door middel van bijvoorbeeld een CheckBox?

Checked: start met Windows op
Unchecked: start NIET met Windows op

Toevallig heb ik net zoiets gemaakt, maar ik wacht eerst even je antwoord af. :)

oke

kill en shell lukken mij wel maar filecopy hoe doe je dat?

ik dacht zo maar dan krijg ik een error?
Code:
FileCopy "C:\test.txt", "C:\Documents and Settings\familie\Menu Start\Programma's\Opstarten"

Je wilt dus een optie om je applicatie met Windows te laten opstarten, door middel van bijvoorbeeld een CheckBox?

Als dit inderdaad is wat je wilt, dan hoef je misschien helemaal niet die file copy te gebruiken. Ik heb hier de kant en klare code voor je liggen. Laat eerst even weten of dit is wat je wilt.

Laatst bewerkt:
eigenlijk wil ik allebei weten hoe je bestanden verplaatst en hoe je applicatie met Windows te laten opstarten

eigenlijk wil ik allebei weten hoe je bestanden verplaatst en hoe je applicatie met Windows te laten opstarten

Zeg dat dan gelijk! :P

Om bestanden te verplaatsen doe je dit:

Code:
IO.File.Move(bron locatie, "doel locatie")

Bijvoorbeeeld:

Code:
IO.File.Move("C:\test1.txt", "D:\test1.txt")

Heel simpel eigenlijk.

Om je programma op te laten starten met Windows, volg deze stappen:

Eerst importeer je Microsoft.Win32, door Imports Microsoft.Win32 bovenaan neer te zetten.

Dan maak je de volgende variable aan:
Code:
Dim RegKey As RegistryKey

Vervolgens plaats je een checkbox op je form, geef je hem een naam en een fatsoenlijke tekst, iets als "Start met Windows."
Dubbelklik op de checkbox om een CheckedChanged event te maken. In die sub plaats je de volgende code:

Code:
Try
RegKey = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
If cbStartWithWindows.Checked = True Then
RegKey.SetValue(Application.ProductName, Application.ExecutablePath)
Else
RegKey.DeleteValue(Application.ProductName)
End If
RegKey.Close()
Catch ex As Exception
MsgBox(ex.Message)
End Try

En dat is alles, werkt perfect. :)

Edit: deze code werkt perfect onder VB.NET, het kan best zijn dat delen van deze code niet werken onder VB6, in dat geval moet je wat improviseren om uit te vinden wat de Vb6 versie van een stuk code.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan