• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden versturen met exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vespasuper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hallo Iedereen,
Wie kan en wil me hiermee helpen?
Er zit een macro in bijgevoegd voorbeeld die een mail stuurt maar ik krijg het niet voor elkaar dat het als attachment het bestand in kolom A (dat is de lokatie waar het bestand staat) meezend.
ik wil graag dat het bij elke regel een mail stuurt naar het adres in kolom B met als attachment kolom A.
Wie dit voor me voor elkaar krijgt zal ik eeuwig dankbaar zijn.

Deze regel code is niet goed denk ik
> .Attachments.Add = ActiveSheet.Range("B2") <

Groeten Vespa

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Leuke automatiseringsopdracht...

vespasuper,

Als je weet dat die regel niet goed is, en je ziet niet in dat je cel B2 neemt in plaats van cel A2, dan zou je beter een andere hobby zoeken dan VBA. En tevens een professionele partij om zulke opdrachten uit te voeren. Ook zou een Google zoekactie tonen dat het = teken na .Attachments.Add daar niet hoort.

Wigi

Laatst bewerkt:
vespasuper,

Als je weet dat die regel niet goed is, en je ziet niet in dat je cel B2 neemt in plaats van cel A2, dan zou je beter een andere hobby zoeken dan VBA. En tevens een professionele partij om zulke opdrachten uit te voeren. Ook zou een Google zoekactie tonen dat het = teken na .Attachments.Add daar niet hoort.

Wigi

Ik weet ook wel dat B2 daar niet thuishoort er stond eigenkijk de lokatie waar het bestand stond.
Attachments.Add "D:\test1.txt"
en dan verstuurt het dat bestand ik heb dit vlug verandert voor ik de file upload.
En het zou dan natuurlijk iets met A2 moeten zijn.
Verder dacht ik dat dit een forum was om elkaar te helpen toch.:confused:
Ik zou graag weten wat er wel moet staan en ook dat het voor alle rijen werkt.
Wat ik niet hoef te weten is wat er niet hoeft te staan.
Wigi bedankt voor je hulp.

Vespasuper

Dit werkt voor mij:

Code:
.Attachments.Add Range("A2").Value

Wil je dit in een lus zetten zodanig dat het voor alle rijen gedaan wordt, bekijk dan eens een For ... Next constructie.

Wigi

Dit werkt voor mij:

Code:
.Attachments.Add Range("A2").Value

Wil je dit in een lus zetten zodanig dat het voor alle rijen gedaan wordt, bekijk dan eens een For ... Next constructie.

Wigi
Bedankt dit werkt voor mij dus ook.:thumb:
Nu moet ik me nog even verdiepen in de For...Next constructie.
Maar je hebt al een heel stuk geholpen.
We worden hier dus toch wel geholpen gelukkig.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan