Bestanden verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

8bits+

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Mijn iMac heeft een SSD Mac OS-X schijf en een Macintosh HD schijf van resp. 250 GB en 1 TB. Nu wil ik de Solid State uitsluitend bestemmen voor systeem en programma's. Nu is op beide schijven de inhoud van de Mac pc terecht gekomen in de map Gebruikers. Ik heb van de HD schijf de Gebruikers naar de prullenbak gebracht om vervolgens dezelfde map naar van de SSD naar de HD te slepen. Dat laatste lukt niet. Laat zich niet verplaatsen. Wat nu?:(

Hallo,

Laatst had ik hetzelfde probleem met een CF-kaart, heel vervelend.

De makkelijkste manier lijkt mij om alle belangrijke bestanden te kopieren naar je HD, en vervolgens de SSD te formatteren.

Ik heb geen ervaring met Mac, maar volgens mij is het ook belangrijk dat je de SSD formatteert naar FAT32 (Weet ik niet zeker hoor :o). Als het goed is, doet de SSD het nu weer naar behoren en kun je er nu ook bestanden op verwijderen.

Succes! :thumb:

Marco4

fat32 kan volgens mij alleen 32gb aanspreken geen 1TB
dus lijkt me dat geen oplossing

fat32 kan volgens mij alleen 32gb aanspreken geen 1TB
dus lijkt me dat geen oplossing

Maximale partitiegrootte van FAT32 is 2 TB, en de maximale filesize is 4 GB.

Ik zou direct NTFS kiezen als Windows gebruiker, maar ik heb nu op meerdere sites gelezen dat Mac het NTFS niet ondersteunt... Als dat zo is, gaat dat niet werken en zou ik tóch voor de zekerheid FAT32 gebruiken :rolleyes:

Uiteindelijk het AppleCare Protection Plan gebeld. Via een vrij uitgebreide procedure, die ik jammer genoeg niet kan herhalen, opgelost. Het komt er op neer dat je via de accounts de bevoegdheden op de schijf worden uitgebreid. De thuismap kan dan verwijderd worden. Dank aan allen die de goedbedoelde adviezen gaven.:D

Kon je dan niet in de foutmelding zien dat het een bevoegdheidsprobleem was?

Dat is inderdaad een klein probleempje, maar mooi dat het opgelost is! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan