Bestanden verwijderen op Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMellink

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo,

Ik heb een macro geschreven in een Excel bestand.
Zodra er op een knop gedrukt wordt slaat het bestand zichzelf op als de naam in cel A1 in een map afhankelijk van de status in cel B1.

Bijvoorbeeld:
Heeft het bestand de status voorstel, dan slaat het bestand zich op in "c:\voorstel\".
Heeft het bestand de status akkoord, dan slaat het bestand zich op in "c:\akkoord\".
Heeft het bestand de status bespreken, dan slaat het bestand zich op in "c:\bespreken\".

Naast het opslaan zorgt de macro er ook voor dat het bestand zichzelf verwijderd uit de mappen die niet overeenkomen met de status van het document zodat een document niet blijft rondslingeren op de netwerkschijf. In de cellen C1, C2 wordt dmv een IF formule weergeven welke status het document niet heeft, deze gebruik ik in mijn macro om er zeker van te zijn dat alle bestanden met dezelfde naam, maar niet het huidige document, worden verwijderd

Bijvoorbeeld:
Heeft het bestand de status akkoord, dan wordt het bestand verwijderd in "c:\voorstel\" & ""c:\bespreken\"

Ik gebruik hiervoor de volgende code:

Code:
Sub OpslaanVerwijderen()

ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Sheets("voorblad").Range("B1") & "\" & Sheets("Voorblad").Range("A1").Value & ".xls"
    On Error Resume Next

File1 = "C:\" & Sheets("voorblad").Range("C1") & "\" & Sheets("Voorblad").Range("A1").Value & ".xls"
    File2 = "C:\" & Sheets("voorblad").Range("C2") & "\" & Sheets("Voorblad").Range("A1").Value & ".xls"
    Kill File1
    Kill File2
End Sub

De code zoals bovenstaand lijkt correct te werken, zolang ik maar gebruik maak van mijn locale c: schijf of een netwerkschijf die beschikbaar is op mijn werk.
Voor mijn collega's die op een andere locatie werken, moet dit bestandje echter ook beschikbaar zijn en daarvoor gebruiken wij SharePoint.
Zodra ik het path verander in "http://" ipv "c:\" met dezelfde toevoeging werkt de "Kill" code niet meer. Het bestand wordt wel netjes op de juiste plek opgeslagen, maar dus niet verwijderd.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en misschien een oplossing bieden?

Alvast vriendelijk bedankt!
Maarten

PS. Ik heb alle rechten op sharepoint dus zowel schrijf als verwijder rechten

LET OP! het bijgevoegde bestand maakt niet automatisch de mappen c:\voorstel\ , c:\bespreken & c:\akkoord aan. Ik heb geen idee hoe dat moet :confused:. Graag zelf de mappen even aanmaken alvorens het bestandje te testen

Bekijk bijlage testbestandje_opslaanverwijderen.xls

Laatst bewerkt:
Vraag duidelijke omschreven

Hallo,

Ik heb mijn vraag nu duidelijker omschreven.
Ik hoop dat het helpt een oplossing te vinden.

groeten,
Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan