bestanden verzetten in netwerk (windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
ik heb een server staan.
Daar staat map 3D en map blender.

Via een andere pc in het netwerk wil ik de map blender in de map 3D zetten.
mijn pc zegt dat ik de permessie moet vragen aan de admin.

Ik ga naar de server, alles is ok.
maar ik krijg nog altijd niet die map blender in de map 3D

Ik wil het niet op de server doen, ik wil het via een externe pc doen in hetzelfde netwerk

misschien is het omdat ik in een ander netwerkgroep zit, maar ik weet niet hoe ik in windows7 een andere netwerkgroep moet aansprekn, hij gaf vanzelf een netwerkgroepp aan en zag mijn netwerkgroep niet staan.
het rare is dat het met sommige mappen wel gaat en met anderen niet.

Laatst bewerkt:
Weet niet of het volgende helpt: Op de computer/server/laptop waarop je de mappen/bestanden deelt, erop klikken met rechtermuisknop, dan op Eigenschappen, dan op Delen, vervolgens weer op een knop "Delen". Dan krijg je een venstertje, daar, in het dunne vakje, typ je het volgende in: "Iedereen". Dan klik je op "Toevoegen".

Probleem verholpen?

typ je het volgende in: "Iedereen". Dan klik je op "Toevoegen".

Probleem verholpen?
En je hebt meteen alle beveiliging van de omgeving afgesloopt. dus zodra een onbevoegde op wat voor manier dan ook toegang krijgt tot je netwerk kan hij alles doen met de mappen waar jij "Iedereen" rechten op hebt gegeven

Niet als je hem hebt gezet op: "Iedereen" toestaan om bestanden te lezen.
Dan kan hij wel bestanden lezen, wat je misschien niet wilt, maar het is toch alleen maar in je eigen netwerk.

Niet als je hem hebt gezet op: "Iedereen" toestaan om bestanden te lezen.
Klopt maar dan heb je weer niet genoeg rechten om de bestanden te verplaatsen/kopieren wat nou juist de bedoeling is van de TS ;)

Als het goed is, kun je dan ook de bestanden kopieren, verplaatsen misschien niet, dan moet je hem wel zetten op lezen+schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan