Bestanden via FTP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Berichten
95
Hoe kan ik op een makkelijke manier bestanden sorteren in mijn ftp programma. Wij hebben een website (www.de-smithoek.nl). De bestanden staan nu in een lange rij in het ftp programma maar dat begint onoverzichtelijk te worden.

Als ik een map aan maak in het ftp programma en daar een verandering van de website opsla dan zie je dat niet terug op de website. Als ik hem dan gewoon versleep naar het ftp programma zonder dat ik het in een mapje doe dan lukt het wel.

Moet ik het bestand dan anders opslaan?
 
Dat is de vraag niet Guus.

Het gaat erom hoe je bestanden in mappen kan plaatsen in het FTP programma. Dat lukt nu wel maar het is dan niet te zien op de site! Sla ik ze dan verkeerd op?

Je kunt ze wel los in het ftp programma verplaatsen maar dan krijg je een enorme lijst met wel 200 a 300 bestanden. Dat is niet meer overzichtelijk.
 
Beste Henk,

In het topic waar ik in mijn antwoord naar verwijs, wordt je door mij en anderen aangeraden om je site eens grondig te reviseren om zodoende wat meer structuur in de uiterst rommelige HTML en site-opbouw aan te brengen.
Wanneer je nu bestanden waar door links naar verwezen wordt in andere mappen gaat stoppen, zul je die links moeten gaan aanpassen.
Met de huidige opbouw wordt het op deze manier steeds ingewikkelder en onoverzichtelijker.
Een quote uit genoemd topic: Ik ben bang dat als je op deze manier doorgaat met problemen oplossen je op een gegeven moment echt geen wijs meer uit je eigen html wordt.
En dat is nu dus aan het gebeuren.
Dus bij deze nogmaals het advies de site opnieuw op te zetten met een logische en heldere structuur, zowel wat betreft je HTML als de mappenstructuur.

Guus.
 
Nogmaals Guus, hoe moet ik die bestanden dan opslaan. Je kunt steeds wel dezelfde dingen herhalen maar als we het in mappen moeten opslaan wil ik wel graag weten hoe dat moet.

Dus hoe kan het dat als ik de pagina opsla in een map home en dan de pagina home verplaats naar de map home in het ftp programma dat ik het verschil niet zie op de site? Terwijl als ik hem toevoeg aan de lijst dan lukt he wel. Sla ik hem dan verkeerd op?
 
Als ik een map aan maak in het ftp programma en daar een verandering van de website opsla dan zie je dat niet terug op de website. Als ik hem dan gewoon versleep naar het ftp programma zonder dat ik het in een mapje doe dan lukt het wel.

Natuurlijk zie je het niet.
De root naar je file is niet goed.
file.html moet dan map/file.html worden.

Derhalve dient de sitestruktuur op je comp hetzelfde te zijn als de gepubliceerde site.

:cool:
 
Een grotere site dient anders opgezet te worden dan een kleine site.

In dit geval
index.html als openingspagina
(met alleen maar korte info en linken naar de hieronder genoemde mappen)
en dan mappen aanmaken voor bv
school
projecten
vakanties
medewerkers

Al deze mappen hebben een index.html
en plaatjes_site map (alleeen voor de site layout)
en plaatjes map (losse plaatjes voor de diverse pagina's)

Op die manier is het overzichtelijker en makkelijker aan te passen.

:cool:
 
Geplaatst door peter vazed
Een grotere site dient anders opgezet te worden dan een kleine site.

In dit geval
index.html als openingspagina
(met alleen maar korte info en linken naar de hieronder genoemde mappen)
en dan mappen aanmaken voor bv
school
projecten
vakanties
medewerkers

Al deze mappen hebben een index.html
en plaatjes_site map (alleeen voor de site layout)
en plaatjes map (losse plaatjes voor de diverse pagina's)

Op die manier is het overzichtelijker en makkelijker aan te passen.

:cool:
Inderdaad. Maar een dergelijke opbouw is een stuk eenvoudiger als je die maakt vóórdat je de site gaat opbouwen.
Als je alles op een overzichtelijke manier in mappen hebt gezet en daarna met Frontpage of Dreamweaver de boel in elkaar gaat zetten, is dat een stuk makkelijker dan achteraf alles in mappen te gaan opbergen, waarbij weer allerlei links en bestandsnamen aangepast moeten worden.
Vandaar dat ik al een paar keer heb aangeraden de site opnieuw op te zetten.
Dat hoeft overigens helemaal niet zo'n enorme opgave te zijn. Kopiéer de hele site lokaal naar een nieuwe map en ga daar alles eens rustig ordenen in een overzichtelijke mappenstructuur. Vervolgens bouw je het geheel dan weer op met dezelfde lay-out die je nu gebruikt.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan