Bestanden via internet uitwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik wil een bestand dat te groot is voor email, naar verschillende mensen sturen. Nu kan je her en der bestanden online opslaan en de link naar je vrienden sturen, die de bestanden kunnen downloaden.
Welke (gratis) aanbieders zijn snel en betrouwbaar?

Groeten, Sundance

Voorbeeld: http://www.listible.com/question/online-file-storage

Hoe groot is dat bestand.

gebruik je msn, daar kan je het mee proberen.

Ik heb geen msn en ik weet niet of degenen die ik het bestand wil toesturen dat wel hebben. Onlangs heb ik wel een kennis die net als ik Skype heeft een bestand toegestuurd. Maar nu moet ik een man of 15 een mail sturen met het bestand.

15 man tegelijk zou ik niet weten.

Ik weet niet onder welk bestand je dat verstuurd, anders moet je je extensie eens een ander naam geven

Laatst bewerkt:
www.putstuff.com (op het moment in onderhoud.. waarschijnlijk maar voor een uurtje ofzo)
Daar kan je een bestand tot 100Mb groot op zetten.
En die kan dan door degenen die het moet hebben daar ook weer vandaag gedownload worden.

Ik gebruik het vaker en zonder problemen :)

Laatst bewerkt:
bij het verszenden een ander extensie gebruiken zie woordenboek.

Bestandsextensie
Code van drie letters achter de punt in een bestandsnaam die aangeeft om wat voor type bestand het gaat. Zo staan .ARJ en .ZIP bijvoorbeeld voor gecomprimeerde bestanden, .EXE en .COM voor programma's en .GIF en .JPG voor afbeeldingen.
Voeg toe aan lijst | Print dit woord
Naar boven
Extensie
Extension
Domeinextensie
Aanduiding van domeinnamen. Op het internet is het de gewoonte om de extensie te gebruiken voor de herkomst van een IP-adres of domeinnaam. De herkomst kan een land zijn, of de organisatievorm. In de USA wordt aan domeinnaam-aanvragers een extensie toegekend die de organisatievorm van de aanvrager aangeeft; '.com' is voor commerciële bedrijven, '.edu' voor educatieve instellingen, '.org' voor non-profit organisaties, '.gov' voor overheidsinstellingen en '.net' voor content providers.

naar mijn idee 2 opties:
een gmail account maken op gmail.com en vandaar uit de mail versturen.

een ftp programma installeren en diegene die daarvan gebruik mogen maken toegang verschaffen tot die speciale map. Dit gaat vaak het snelst.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb voor de laatste suggestie gekozen.

Groeten, Sundance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan