Bestanden via netwerk versturen ZONDER "bestanden delen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Ik heb een vraag.
Ik heb een notebook van mijn onderwijsinstelling en de netwerksettings (werkgroep/domein) zijn ook daarop ingesteld.
Thuis gebruik ik mijn laptop alleen om te internetten (wireless) en dit is geen enkel probleem, ik kom thuis en ik krijg een IP toegespeeld van me accespoint en het werkt. (mijn werkgroep etc, worden dus nie anders ingesteld)

Nu wil ik graag een aantal bestanden van mijn laptop kopieren naar een andere pc in het netwerk, normaalgesproken werkt dit door middel van bestanden delen etc., maar aangezien ik de settings van me notebook niet wil aanpassen ben ik dus opzoek naar een programmatje om die bestanden over te zetten (kleine bestanden doe ik meestal via msn, maar ik moet nogal grote bestanden overzetten).

Weet er iemand zon programma?

Grote bestanden kunnen ook wel via msn, hij pakt toch de netwerk snelheid als het goed is.

Opzich werkt dit wel, maar ik moet een DVD kopieren (4.zoveel gb) en MSN die heeft de neiging om er opeens mee te kappen, dat is me dus ook al meerdere malen overkomen.... dus ik moet een programma hebben dat dat beter doet dan msn

Als je op die pc een map deelt kun je daar dan niet naar toeschrijven?

Zoals in mijn eerste post vermeld, zit de notebook niet in dezelfde werkgroep als de pc's die met een bekabeld netwerk zijn verbonden. (niet zelfde werkgroep===> geen bestanden overzetten)
Ik kan de notebook ook niet in die werkgroep zetten aangezien hij staat ingesteld op de werkgroep van de universiteit, ik mag dit niet veranderen.

Je zit toch in dezelfde iprange? Dan maakt een naam totaal niks uit

Probleem al opgelost.

Ik heb op me notebook gewoon IP van pc ingetypt, bij FTP-server. en het werkte gewoon, hij is nu alles aant overzetten!

bedankt voor hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan