Bestanden weg externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekj

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
48
Hallo,

Ik heb al een tijdje wat problemen gehad met mijn externe harddisk. Telkens wanneer ik mijn laptop opstartte kwam de melding dat de schijf werd gecontroleerd en gerepareerd. Nou heb ik dit process een paar keer afgebroken, want alle liedjes die hierop stonden vervormden hierdoor. Daarna deed ik vanuit eigenschappen --> extra een schijfcontrole, dan functioneerde de harddisk weer. Maar sinds kort kan ik de bestanden op de harddisk niet meer zien. Bij eigenschappen wordt aangegeven dat 0 van de 0 bytes gebruikt zijn. Als ik dubbelklik op het icoontje van de schijf dan wordt er een melding weergegeven dat ik de schijf eerst moet formateren. Ben ik nu al mijn bestanden kwijt??
 
Ja, formateren is alle gegevens van de schijf afhalen, je moet Windows dus nu opnieuw installeren (dan ben je helaas al je gegevens kwijt)
 
Stein100,

Het betreft hier een externe hade schijf, wat heeft een Windows installatie ermee te maken, als je de externe harde schijf formatteert?
 
Ja, als je formatteert ben je al je bestanden kwijt
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik ook wel, maar niet op een externe harde schijf waar het hier om gaat.:rolleyes:
 
Bedankt voor de reacties.

Ik snap wel dat ik bij formatteren al mijn bestanden kwijt ben. Maar er is dus geen kans dat ik op een of andere manier de bestanden nog terug kan krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan