Bestanden weg na systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Mijn pc starte niet meer op, hij liep vast in het welkoms scherm.
Ik heb vervolgens in veilige modus systeemherstel uitgevoerd, dit heb ik gedaan op het hoofdaccount van de PC.

Toen hij klwaar was en ik naar mijn account ging (ook een administrator account) waren al mijn bestanden verdwenen en allee instellingen zijn gereset (zoals buraublad enz.).
Ik krijg ook een meldingen dat ik geen toegang heb tot mijn bestanden en dat aangemaakte bestanden met dit account worden verwijderd als ik afmeld.

Na even zoeken kwam ik erachter dat de mijn gehele biliotheek nog steeds op de C schijf staan in de map:
C:\Users\Niels
Ook staan de gegevens van alle programma's nog in Program Files.
Ik heb alles gelukkig nog wel dus, maar hoe moet ik nou verder?????

Systeemherstel zou toch niks moeten verwijderen? Ik heb een herstelpunt van 2 dagen terug genomen.
Het gaat om een windows 7 PC 64 Bits

Alvast bedankt!

Groeten,
Niels

Laatst bewerkt:
eh.... systeemherstel zou inderdaad niets moeten verwijderen, afgezien van wat je in de tijd tussen herstel en herstelpunt hebt gewijzigd aan je systeem. Programma's of systeeminstellingen die je hebt gedaan tussen het moment van herstel en herstelpunt ben je wel kwijt. Dat is ook logisch, want juist dáár is systeemherstel voor bedoeld.

Voordat het echt verkeerd gaat, zou ik zou eerst maar eens een backup maken van je bestanden...

Hoe zit het met de rechten voor gebruikers/admins ? Heb je daar toevallig wat aan veranderd, waardoor je nu niet meer bij bestanden kan komen?

De backup ben ik nu aan het maken.

Beide accounts zijn administrator, alleen mijn account wordt als je de pc afmeld/afsluit gereset.
Niks aan de rechten veranderd.

Oké, ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door een nieuw account aan te maken en alles hierop over te zetten.
Ik moet wel al mijn programma's opnieuw instellen, maar dat is niet zo'n ramp.
Een soort van grootte schoonmaak zullen we maar zeggen :)

Nu heb ik alleen nog de vraag hoe dit kon gebeuren....
Iemand een idee?

Groeten,
Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan