bestanden weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

b.taal

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
1. Nadat mc afee mijn computer had gescan, gaf hij aan dat er 2 files geinfecteerd waren, dus heb ik die files verwijders. Nu is het zo dat als ik mijn computer opstap ik 2x een veld krijg met een rood kruis met de volgende meldingen:
kan c/windows/sp.reg en CIW800.DLL niet vinden.
Nu is mijn vraag: kan ik de cd-rom van windows 98 gewoon in mijn computer doen, zodat de juiste bestanden weer op de juiste plaats komen? Of moet ik deze bestanden op de cd-rom opzoeken en dan kopieëren op de c-schijf?? Ik namelijk niet dat al mijn gemaakte instelling gewijzigd worden.

2. Na een upgrade van zonealarm, ben ik het prpgramma kwijt en kan het ook niet opnieuw installeren, omdat volgens een schermpje dat te voorschijn komt de treuvector nog aanstaat.... wat betekent dit?? Ik heb kabelinternet dus een firewall is wel noodzakelijk!

Hellup me alsjeblieft!
(een "blonde" computergek)

Probleem 1. Stop je windows 98 cd in je cd-rom en breek een eventuele vanzelfstart daarvan af. Ga naar start/run en typ in SFC en geef enter. Nu start de System File Checker. Laat het programma de bestanden controleren en de eventuele beschadigde bestanden die hij aantreft terugzetten.

Werkt dat niet, start dan de pc op in DOS met F8. Stop je windows 98 cd in de cd-rom speler. Typ het volgende in

CD\ <enter>
D: <enter> (als D: je cd-rom speler is)
CD win98 <enter>
setup <enter>

Laat de setup draaien. Er wordt nu niets verwijderd van de harde schijf. Verderop in het installatieprogramma wordt gevraagd of je een nieuwe installatie wilt uitvoeren of dat je de bestaande installatie wilt repareren. Kies voor repareren en laat de pc zijn werk doen.

De map win98 die hierboven vermeld staat kan ook de map windows zijn.

Probleem 2. Ga in windows naar start/run en typ daar in msconfig en geef enter. Klik op het tabblad opstarten. Daar in die lijst staat de optie truevector aangevinkt, die moet je uitvinken. Start nu de pc opnieuw op. Nu moet je zonealarm opnieuw kunnen installeren.

verplaatst van overige software:)

Hallo hangmat,

ik heb alletwee de opties geprobeerd. Het programma SFC heeft niets gevonden.
Toen heb DOS opgestart, maar als ik in moet geven wat mijn cd-station is, geeft de computer aan dat het of een ongeldige bewerking is of dat het een onbekend station is.
Ik heb toen de cd-rom gewoon het setup programma laten draaien, in de hoop dat hetzelfde tevoorschijn zou komen n.l. beschadigde bestanden repareren, maar dat gebeurde niet. Ik het de setup gestopt omdat ik bang was dat mijn instellingen zouden verdwijnen.
Nu gebeurt het als ik wil printen, dat er een schermpje tevoorschijn komt, dat de computer de achtergrond informatie van de printer niet kan vinden.... dus ook niet meer kan printen.

De verdwenen/beschadigde bestanden zijn de volgende:
c/windows/sp.reg en
een CCmail bestand: CIW800.DLL

Kun je misschien toch nog helpen??

Alvast bedankt voor je hulp!

Probeer eens om de setup vanuit windows te draaien. In je verkenner naar je cd-rom speler gaan en dan naar de directory win98 gaan, en de setup van daaruit starten. Laat het systeem zijn werk doen en en kies voor de optie herstellen als daarom gevraagd wordt.

Het is niet gelukt hoor.. tijdesn het draaien van de cd-rom is niet gevraagd om bestande te repareren en nu heb ik een nog groter probleem. Mijn internet verbinding is naar zijn grootje. Omdat ik zonealarm had verwijderd. en het programma wel in mijn oude register is blijven staan... heeft zonealarm alle poorten dicht gegooid en ik kan nu geen verbinding met internet meer maken.
Wijsheid heb ik niet van mijzelf hoor, ik heb contact met UPC gehad en die heeft me dit verteld.
De enige oplossing volgens UPC is mijn computer te formateren (leegtrekken dus).
Omdat ik niet zo heel veel vrije tijd heb is het er nog niet van gekomen. Ik moet namelijk goed uitzoeken wat ik moet back-uppen, voordat ik de computer leegtrek.

Heb jij misschien nog een ideetje.. want erger als nu kan het niet worden. Gelukkig kan ik op mijn werk mijn e-mail nakijken.

nou ik hoor graag van je...!

Groetjes,
Bianca

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan