Bestanden weg !!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DDA

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo mede-helpmij'ers,

Sinds gisteren heb ik een probleem. Ik ben een hoop bestanden op mijn pc kwijt. Hierbij gaat het vooral om bladwijzers in Firefox, favorieten in IE, pictogrammen op het bureaublad, meer als de helft van het menu start. Ik heb al geprobeerd bij systeemherstel te komen, maar die is ook verdwenen :shocked: Het gaat hier over XP Home SP 2.

Alvast bedankt voor de hulp,
DDA

Oei!

Wat me meteen opvalt, is dat al die dingen zich in de map c:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\ zitten.

Nu komen er twee mogelijke verklaringen in me op:
  • Een virus of andere anomalie heeft bestanden liggen verwijderen.
  • Een virus of andere anomalie heeft bestandsattributen liggen veranderen.

Doe een systeemherstel.
Ga naar Start >> Uitvoeren...
Typ %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en herstellen maar.

@Loonytune: Sorry... ik ben met 200 dingen bezig waardoor posten soms traag gaat. :D Wou je niet in de rede vallen.

Laatst bewerkt:
Wellicht ook even erbij vermelden wat het is, wat het doet en hoe nu verder ;)?

Sorry, de topicstarter vermelde dit :
"Ik heb al geprobeerd bij systeemherstel te komen, maar die is ook verdwenen"

En als je mijn gegeven antwoord gebruikt, opent zich een venster wat niet kan missen dacht ik zo :o

Ook staat in het antwoord het woordje "restore", nou kan ik begrijpen dat Engels voor sommigen een moeilijke taal is, maar ook dit leek me wel duidelijk.

Ik zal in de toekomst een wat meer duidelijker antwoord proberen te geven.

Dankzij jullie hulp ben ik nu bij systeemherstel gekomen, dit heeft helaas niet geholpen. Heeft misschien nog iemand een idee?

• Ga naar Start >> Uitvoeren...
  • Typ %USERPROFILE% en de verkenner zal openen.
  • Ga nu naar Extra >> Mapopties en zet hetvolgende vinkje bij het tabblad Weergave.
    extra_mapopties.gif

expl_hiddenon.gif
  • Druk op OK om de instellingen te bevestigen.
  • Je ziet een aantal transparante en gewone mappen. De transparante mappen zijn normaalgezien verborgen, maar we hebben ze door de weergave aan te passen zichtbaar gemaakt.
  • Je vindt de met rood omlijnde mappen zeker terug, hoop ik...
    userroot.gif
  • Ga eens kijken in die mappen. Vind je bijvoorbeeld in "Menu Start" al je mappen terug? Of zijn die ook daar weg? Of verborgen?

Die dingen zomaar terughalen kan niet. Je profiel heeft serieuze klappen gekregen. Ik denk dat we best kunnen achterhalen wát nu precies die dingen veroorzaakt heeft.

Dankzij jullie hulp ben ik nu bij systeemherstel gekomen, dit heeft helaas niet geholpen. Heeft misschien nog iemand een idee?

Sorry mensen, ik heb een foutje gemaakt. Ik heb mijn pc na systeemherstel nog een keertje herstart en nu heb ik alles terug :D Iedereen bedankt voor zijn hulp :thumb:

Groeten,
DDA

*Al die schermafdrukjes voor niets*
brancard.gif

Zet je je vraag nog even op opgelost rechtsonder op de pagina?
vraag_is_opgelost.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan