Bestanden weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Mijn vrouw gebruikt IncrediMail.
Vanavond wilde zij een mailtje beantwoorden, waarbij de PC meteen vastliep. Na herstarten bleken een heleboel mappen te zijn verdwenen. Zo is de map Documenten weg, maar ook de Favorieten en de
geschiedenis bij Firefox. De PC via een herstelpunt terugzetten in de tijd, bracht niet
het gewenste resultaat. Nog nooit meegemaakt!

Nu weet ik niet of IncrediMail de boosdoener is, maar het lijkt mij in ieder geval wel de "tricker".

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe kan ik e.e.a. weer terughalen?

Hoor graag en groeten.

Gebruik Microsoft Security Essentials.
Deze heb ik laten zoeken, maar vindt niks.

Zo is de map Documenten weg, maar ook de Favorieten en de
geschiedenis bij Firefox.
Dit klinkt mij niet direct als een virus, maar als een windows crash.
Wat er dan gebeuren kan, is dat er een ander windows-account actief wordt.
Kijk eens met windows verkenner naar de map C:\Documents and Settings
Staan daar ineens afwijkende namen in?
Ik vermoed dat alle bestanden die je nu kwijt bent niet weg zijn, maar hooguit op dit moment onbereikbaar.

Vooralsnog geen paniek :)

Document and Setting is in W7 de map Gebruikers geworden!
Ik zie daar niets vreemds aan de accountnamen.
Wel dat er aan deze mappen op (bijna) hetzelfde tijdstip is gewijzigd.

Ik heb inmiddels ontdekt dat ook op mijn account allerlei bestanden zijn verdwenen (o.a. 19.000 foto's).

Zoeken op de naam van een van de verdwenen documenten?
Recuva kan eventueel gewiste of geformatteerde bestanden terughalen mits er niets overheen geschreven is.
Je hebt niets hoeven repareren na deze "crash" (komt windows zelf mee)?
Ook geen last van een tikkende / rammelende harddisk gehad? Ooit de hardware status van de harddisk gechecked?

Hoop dat je van die fotos iig een backup hebt. Is mij ook eens overkomen, zoveel foto's... Nooit meer zonder (auto) backup! :)

Laatst bewerkt:
Recuva vindt een heleboel bestanden terug en gelukkig heb ik een back-up op een externe harde schijf.
Maar ik hoop vanuit Windows e.a. te kunnen herstellen.

Ik heb overigens geen vraag van Windows gekregen of e.e.a. moet worden hersteld.
CristalDiskInfo geeft aan dat de "gezondheidstoestand" van de harde schijf goed is.

Wat blijft is het onbehagelijke gevoel van; hoe kan dit zo ineens en hoe groot is de kans op herhaling?

Recuva vindt een heleboel bestanden terug en gelukkig heb ik een back-up op een externe harde schijf.

Ik heb overigens geen vraag van Windows gekregen of e.e.a. moet worden hersteld.
CristalDiskInfo geeft aan dat de "gezondheidstoestand" van de harde schijf goed is.

Wat blijft is het onbehagelijke gevoel van; hoe kan dit zo ineens en hoe groot is de kans op herhaling?

Misschien een idee om backups te maken voortaan?

Ik ken dat gevoel! Gelukkig zijn er zo te zien geen vitale bestanden weg... Dan kun je nu op je gemak gaan zoeken naar de oorzaak; wat is er nou precies gebeurd.

Als ik jou was zou ik van tevoren (nog) wel een image maken van de harde schijf.
Mocht het onverhoopt weer fout gaan dan kun je je windows installatie wel terugdraaien naar een werkende installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan