Bestanden Word veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Mijn dochter heeft een laptop van Toshiba die ze vorig jaar gekocht heeft. Nu blijkt dat alle word-bestanden opeens een andere extensie hebben. Er staat opeens een ander tekentje achter. Ze kan hem wel openen. Ik had gezegd dat ze het onder een andere naam moet opslaan, maar de oude kunnen niet verwijderd worden. Ze heeft meer als 100bestanden (allemaal voor school). Weet iemand misschien wat ze nu moet doen voor ze het hele weekend is met alles om te zetten? Ze probeert ze nu al op een USB stick te krijgen. Weet nog niet of het lukt.

Hoi,

Het is zeker goed om die bestanden eerst veilig te stellen.
Wat is de 'nieuwe' extensie in plaats ven .DOC?

Laatst bewerkt:
TS heeft niks aan een alternatief als hij de extensie verandert en daardoor de bestanden niet meer te openen zijn.
Je gaf trouwens het 'verkeerde' advies.
De vraag is of en hoe de extensie te veranderen en niet - met RenameFiles - de naam van het bestand.
Mijn vraag is dus heel zinvol: welke extensie staat er nu achter de bestandsnaam om evt. de oorzaak te kunnen achterhalen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu blijkt dat alle word-bestanden opeens een andere extensie hebben. Er staat opeens een ander tekentje achter. Ze kan hem wel openen.

Een andere manier is om RenameFiles te gebruiken.

Hierbij een korte workshop:
Wanneer je na het opstarten van programma's bij 1. het programmapad opgeeft & bij 2. Select Options -> replace de extensieverandering kun je onderaan door te klikken op Preview zien wat er veranderd wordt. (zie bijlage)

renamefiles1.jpg

Wanneer het correct is, klik je onderaan op Rename, zodat het daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

renamefiles2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevraagd. Ze zegt dat het nu in word2007 opgeslagen wordt. (ze heeft office 2010). Het word-tekentje is veranderd (die wil ze terug) en ook de bestandstype.

Ik heb het gevraagd. Ze zegt dat het nu in word2007 opgeslagen wordt. (ze heeft office 2010). Het word-tekentje is veranderd (die wil ze terug) en ook de bestandstype.

Als je in Word 2010 linksbovenin klikt op Bestand -> Opslaan als -> staat bij Opslaan als -> Word document (*.docx) Deze extensie moet je dus hebben. Wat je echter bedoelt met het word-tekentje is veranderd weet ik niet, maar is hiermee mss wel opgelost!

Als je bijvoorbeeld bij windows verkenner je bestanden opent, dan staat er een soort tekeningetje in een wit vierkantje. Word heeft er een bepaalde logo voor, maar die is dus weg. Dat is iets anders geworden.

Je moet wss de bestandsassociatie herstellen.
Klik op Start -> Uitvoeren -> Standaartprogramma's -> Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.
Zoek hier de doc en docx extensie -> Klik vervolgens op Ander programma (rechtsbovenin) en herstel de koppeling.
Laat ff weten of dit werkt...

Nog steeds is niet bekend, wat de 'oorzaak' is van dat gewijzigde symbool.
Want dat betekent dat er een ándere extensie achter de bestandsnamen staat (voor alle duidelijkheid: de laatste drie letters van de bestandsnamen na de punt)

Als TS dat nu even uitzoekt, is de oplossing ook snel gegeven ......

Je moet wss de bestandsassociatie herstellen.
Klik op Start -> Uitvoeren -> Standaartprogramma's -> Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.
Zoek hier de doc en docx extensie -> Klik vervolgens op Ander programma (rechtsbovenin) en herstel de koppeling.
Laat ff weten of dit werkt...

Vóór ze dit doet: ze heeft nog een vraag. Ze heeft met de nieuwe extensie sommige bestanden veranderd. Ze wil weten of de veranderingen doorkomen nadat ze bovenstaande heeft uitgevoerd. Eerder gaat ze het niet doen. Het is namelijk voor school.

Maak een copie en gebruik die om dingen uit te tesetn.

Hoi,

Laat je dochter de onderstaande bestanden openen, door erop de rechtsklikken en in het menu te kiezen voor 'Openen met ...'
En dan een vinkje zetten bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' en vervolgens te dubbelklikken op Word.

Voorbeeld: Voorbeeld.jpg

Bestand 1 Bekijk bijlage Test.doc

Bestand 2 Bekijk bijlage Test.docx

Alle Word-bestanden met zowel de extensie .DOC al .DOCX zullen nu netjes in Word worden geopend en het juiste symbool staat erbij

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan