• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden worden automatisch geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Beste mensen,

Ik zit eigenlijk (denk ik) met een klein probleempje,
Als ik het programma Excel (2010) open dan openen zich direct (automatisch) ook 2 bestanden (personal en een ander bestand) dit wil ik eigenlijk niet. Nu is mijn vraag hoe schakel ik deze verwijzing ergens uit zodat er niet automatisch weer bestanden geopend worden.

bvd Hans

Je Personal workbook is de AddIn (invoegtoepassing) waar diverse persoonlijke macro's in worden weggeschreven. Dáár zou je verder helemaal geen last van moeten hebben en moet je zéker niet zien als een "actief" workbook. Ik gok dat die andere óók een AddIn is, maar dat kan ik op afstand natuurlijk niet beamen.
Dus waarom zou je niet willen dat deze AddIn's opstarten?

Geopende bestanden.gif Ik vind het gewoon hinderlijk dat zich altijd de twee bestanden op de taakbalk vertonen en ze staan volgens mij niet bij de invoegtoepassingen

GR Hans

Hmmm... Die zouden "hidden" moeten zijn. Weet zo ff niet meer hoe je dat kan regelen.

O ja... Activeer het Personal workbook zodat die in beeld staat. Ga in het lint naar de tab View (beeld) en kies daar voor het kleine knopje "hide" (verbergen) ergens een beetje in het midden staat die. Het workbook zal je nu niet meer zien. Sluit Excel af en bevestig de aanpassing. Als je Excel dan weer opstart, zou je 'm niet meer moeten zien. Als dit zo is, kan je hetzelfde doen met het andere workbook.

Hallo Ginger,

Ik wist dat het een kleinigheid moest zijn maar ik kon er niet meer opkomen het is opgelost dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan