• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden worden geopend in 2003 in ie8

Status
Niet open voor verdere reacties.

goretis

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Sinds kort zit ik met het volgende probleem als ik een .xls bestand download in windows 2003 omgeving dan opent die de bestanden automatisch in excel 2003 ipv in 2007.

Hoe kan ik dit aanpassen? Het aanpassen via bestandstype heeft in ieder geval niet geholpen. Tevens als dit bestand openen met excel 2007

Iemand nog een suggestie? Wellicht een register aanpassing?

Andere muisknop op het bestand>> Openen met>> Uit lijst kiezen.

Kies daar 2007 en tik het vinkje aan zodat-ie altijd dat type bestand met 2007 opend.

Succes:thumb:

Dat begrijp ik en dat doet die inprincipe ook. Behalve als ik dingen download in ie8 wat een xls bestand is dan opent die het automatisch in 2003

Bij mij werkt het volgende:

Als ik 2003 als laatst heb geopend, dan worden alle documenten in 2003 geopend totdat ik een keer 2007 open. Daarna worden ze allemaal in 2007 geopend.
Dit verschilt per bestandstype; .xls .doc etc..
Dus als je wilt dat alle excel bestanden in 2003 geopend worden, open in 2003 dan een keertje een .xls bestand?

Hebben we het hier over office of de echte windows?

28tu838.png

't zou een beetje raar zijn als goretis zou gaan offic'en op windows server 2003.
Ga maar uit van Microsoft Office? Maargoed ik zou het zelf ook niet echt weten, ''terminal'' zegt me niks :)

Laatst bewerkt:
Goed nog even kort een uitleg.

Als ik een bestand download die eindigt op .xls en ik klik op openen dan word die standaard geopend in excel 2003 dit zou 2007 moeten zijn. Het is alleen in IE8 voor de rest werkt het wel.

Zomaar even een voorstel van me.Weet ook verder echt niet of het helpt of van toepassing is.

In IE: extra-internetopties-programma's-invoegtoepassingen beheren.

Werkbalken en extensies.Of daar dan.....?

Bedankt voor de tip hier had ik echter al gekeken en is helaas niet de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan