• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden worden vanzelf beveiligd, help

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptopbeet

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2013
Ik heb een excel vragenlijst die ik vaak gebruik en opeens kan ik geen gegevens meer invoeren omdat de lijst beveiligd wordt. Steeds als ik denk dat ik een versie te pakken heb die niet beveiligd is en ik hem open na het opslaan, is ie toch weer beveiligd. Beveiliging opheffen kan alleen met een wachtwoord, meldt het programma.
Alles is geüpdate (Office), ik werk op MAC en Windows, maakt niet uit, de beveiliging komt er steeds op.
Graag hulp.

Open het bestand eens met de Shift-knop ingedrukt.

Kan je dat bestand niet posten?

Hoe kan ik weten of dit uw bestand is?
Ik zie dat het aan een bedrijf is gelinkt.

@Cobbe. Mee eens. Terechte vraag of slimme truc om het wachtwoord te achterhalen????

Deze vragenlijst staat ook op Schematherapie.nl in een zip bestand. Het is vrij verkrijgbaar. Ik had zelf allerlei exemplaren en die zijn nu allemaal beveiligd opeens.

ik weet niets van een link aan een bedrijf. Zou dat het probleem zijn? Weet je dat door de extensie? We hebben geprobeerd of met een extensie .doc de beveiliging eraf gaat, maar dat is niet zo.

Met shift openen lost het niet op.

Iemand nog een suggestie?

Laatst bewerkt:
Heb de beveiliging eraf gehaald omdat het toch maar over een vragenlijst gaat.

Stond gelinkt aan Packard Bell aut. J.Z.

Bijlagen

Hartelijk dank voor het oplossen.

Ik zou wel willen leren hoe ik dit zelf moet doen, maar ik begrijp dat het niet verstandig is dit zomaar openbaar te maken.

Cobbe, zou u het me toch willen vertellen, want ik switch tussen apple en windows, raak steeds uit het oog welk formulier nu wel of niet beveiligd is.

Laatst bewerkt:
Je hebt van mij toch een onbeveiligde versie gekregen, dus kan je de andere toch allemaal deleten, of niet?

Ik kan die code niet zomaar uitdelen als lid van het forum.

Maar hoe komt dat toch dat die bestanden steeds beveiligd worden?
Ik zie er geen code in staan, staat dit bestand misschien in verbinding met een externe bron?

Ik heb uw bestand weer ontgrendeld.

Bijlagen

Ja, ik werk met een programma voor mijn praktijk. Ik zal 's met hen contact opnemen, als daar het probleem ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan