Bestanden zijn er nog na herinstallatie Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shy-Girl

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
14
Hoi, ik heb Windows Vista opnieuw geïnstalleerd met de bedoeling een frisse start te maken met een lege schijf. Maar nu zie ik dat ik van de 288 gb die ik heb op mijn schijf nog steeds 197 gb in gebruik heb. Dat betekent dat de oude bestanden dus nog ergens staan. Maar ik wil dus alles gewoon weg hebben, en op 0 beginnen. Hoe doe ik dit? Toen ik Windows opnieuw installeerde zei hij wel dat hij het zou opslaan in windows.old ofzo, maar dat wil ik dus niet. Ik hoop dat jullie deze nitwit een beetje kunnen helpen. Alvast bedankt :)
 
Uhm ja, ik heb alleen C:, dat bedoel je toch? Ik heb nog wel D: Recovery, maar dat is weer wat anders zeker.. Ik ben die vraag niet tegengekomen over formatteren. Er waren 2 opties, de ene was met behoud van bestanden en de andere was helemaal opnieuw installeren. Ik heb die laatste optie dus genomen en daarom snap ik het niet!
Bedankt voor je snelle antwoord!
 
Op de partitie recovery staat data zodat je de boel terug kan zetten naar fabrieksinstellingen. Dat betekent dat de pc dan precies zo wordt als toen je hem kreeg. De recovery optie kan je meestal tijdens het opstarten bereiken door op bijv. F11 te duwen. Kijk anders even in de documentatie hoe je in jouw geval de recovery optie bereikt.
 
Als je een schone, frisse start wil maken dan moet je eerst C: formateren.

Er is nu een C:\windows.old map; die kan je zonder problemen weggooien

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan