bestandje opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Op een diskette een map gemaakt met daarin vier bestandjes. Nu op een andere pc printen. Vevolgens openen drie van de vier wel. De laatste niet! De drive ratelt dan enigszins vreemd. Op de pc waarop is gewerkt gebeurt hetzelfde.
Bestandje beschadigd?? Nog via een herstelfunctie op te roepen? En hoe gaat dat?
Graag een reactie, is voor een van de kinderen die een paar uur heeft gewerkt aan het bestand.

Gr Paul

Word

Als het goed is heeft Word ook reserve bestanden gemaakt, dit doet Word naar mijn weten altijd.

Zie bijlage waar je dit zou kunnen vinden.

Als het goed is staan hier alle backup bestanden die je dan weer zou moeten kunnen openen.
Daar zal dan ook het bestand in zitten die nu beschadigd is, probeer deze dan weer opnieuw te saven en de rest spreekt voor zich.

Een andere optie weet ik even niet, vreemd dat een bestand beschadigt op de flop word gezet.
Maar goed in PCland kan van alles gebeuren.

Helaas is mijn versie een engelse versie.....dus de taal moet je zelfs even vertalen.

grtjs jjw

Wel via opties gekeken naar die map; maar helaas stond er niets in!
Inmiddels is ze bezig het bestandje overnieuw te maken. Blijkbaar toch verstandig op een of andere manier die herstelfunctie te activeren?!
gr Paul

Wellicht is het voor dit bestand al te laat, maar mischien werkt de truc "Recover text from any file" hiervoor.

Via File --> Open kun je bij "Files of type" kiezen voor "Recover Text from any file".

Hiermee wordt de platte tekst uit een bestand gehaald (als het nog leesbaar is). Opmaak, plaatjes etc zijn helaas verloren.

Diskettes zijn het zwakste medium in de computerwereld. In het vervolg zou ik (indien mogelijk) kiezen voor het doormailen van de bestanden of wellicht voor een CD-R(W). Daar heb je deze probelemn minder.
Nog een reden om niet met Word op diskette te werken is de ruimte die hierop beschikbaar is. Word maakt zijn tijdelijke bestanden ook aan op de diskette. Als dit niet meer past dan gebeurt het regelmatig dat de diskette en/of het bestand beschadigd raakt.

Suc6,

Bestand

Goede tip en truc van Beheer25.

Recovery aanzetten als volgt zie bijlage....

grtjs jjw

Inmiddels tips uitgevoerd. Bestandje niet meer te openen.
Bedankt voor de prima reacties!
gr Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan