Bestands- en printerdeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
2.629
Van de ene op de andere dag werkte mijn netwerk tussen 2 Pc's niet meer.
Allebei de Pc's hebben XP-Pro, ADSL van Wanadoo via een router, firewall's van de netwerkkaarten staan beide uit.
Na het doorlezen van handleidingen zien de Pc's elkaar weer, echter op één Pc zie ik niet de map Sharedocs.
Ook bij de eigenschappen van de netwerkkaart kan ik niet naar de eigenschappen van Bestands- en Printerdeling voor Microsoft-netwerken komen. Deze knop blijft grijs. Hoe kan dit?
 
Wajang,
Hoe dit kan weet ik niet.
Maar misschien kun je het wel verwijderen en dan weer toevoegen, misschien blijft het vakje dan niet grijs.
 
Worden de interne ip's nog wel corect weergegeven?
start / uitvoeren / cmd / ipconfig
192.168.x.x

Zijn de passwords van de accounts verlopen?
 
IPCONFIG

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres......................... : 10.0.0.157
Subnetmasker..................... : 255.255.255.0
Standaardgateway................. : 10.0.0.138

En het wachtwoord staat op "nooit" verlopen. Op 0 dagen.
 
Ik heb ondertussen weer mappen in mijn netwerk. Gevonden in dit document http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk/netwerk10.htm#bpdelen
In de handleiding van Hangmat staat:
Bestands- en printerdeling aanzetten
Als bestands- en printerdeling is geinstalleerd, moet je het als het ware nog activeren. Dit doe je door in de netwerkeigenschappen (zie boven) bestands- en printerdeling te selecteren, en dan op de knop eigenschappen te klikken (of met rechts op bestands- en printerdeling, en dan op eigenschappen). Dan verschijnt er een nieuw schermpje waarin je twee vinkjes aan kunt zetten, een voor je bestandsdeling (voor als je bestanden over je netwerk wil verzenden) en een voor je printerdeling (voor als je over het netwerk wil kunnen printen). Vink de gewenste opties aan.

Maar die knop krijg ik nog steeds niet aan de praat.
Voor het overige ben ik tevreden.
 
Het is van de ene op de andere dag gebeurd zeg je, dus kan een instelling zijn of door een programma'tje.

Zelf zou ik systeemherstel proberen naar een dag dat alles wel goed werkte. Lukt dit niet, dan kun je altijd nog de moeilijke varianten proberen:)

Simpel maar misschien wel effectief?
 
Nee, dat gaat niet meer. Ik kwam er achter toen ik er een paar maaanden geleden een laptop aan hing.
Ondertussen zijn er weer diverse programma's en update's over heen gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan