Bestandsbeveiliging uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Weet iemand hier hoe je de bestandsbeveiliging uitzet in Windows XP Home edition?

(kort maar krachtig):D

De bestandsbeveiliging kan worden uitgeschakeld door in verkenner de bestanden of folder(s) te selecteren en vervolgens de rechtermuisknop te drukken, en op eigenschappen te drukken.
Dan komt een nieuw scherm. Onder in het scherm staat dan de attributes. Druk dan op Archief (geloof ik, ik heb engelse windows versie), dan op Ok.

Als je een melding krijgt dat het niet lukt, dan is meestal de bovenligende folder weer beveiligd. Die moet je dan eerst oplossen, voordat je verder kunt gaan met de onderlingende (folders)/bestanden.

Standaard kan niet instellen dat er geen bestandbeveiligde bestand op de harddisk komt.

Geplaatst door Sith Warrior
bestandsbeveiliging als in??

Windows heeft een beveiliging ingebouwd die bestanden controleert op handtekening. Als een bestand overschreven word dan zet windows automatisch een kopie terug. (indien het bestand slecht werkt zeg maar)

Dit wordt Windows bestandsbeveiliging genoemd. Ik weet dat dit een beetje krom uitgelegd is maar misschien verduidelijkt het volgende:

De optie SFC /scannow wordt vaak gebruikt om beveiligde bestanden te scannen en terug te zetten.

Ik kan bepaalde dingen niet instaleren omdat de handtekening ontbreekt. Ik weet zeker dat het werkt maar ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd en nu werkt het opeens niet meer.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

@Dippo: Dit is niet wat ik bedoel. Maar bedankt voor de genomen moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan