• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandseigenschappen in lijst zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunniepoo

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hoi,

momenteel gebruik al een tijd een macro die voor mij een lijst maakt van bestanden in een bepaalde map (obv extensie en pad).

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om meer gegevens mee te nemen in deze lijst, in dit geval specifiek de afmeting van een tekening, al dan niet opgeslagen in één veld als breedte*hoogte of in twee aparte velden.

Iemand?

Wat voor soort bestanden zijn het?
En waar staan die gegevens dan in die bestanden?

Zijn tiff-bestanden.

De gegevens staan in de eigenschappen van het bestand (tabblad 'samenvatting'), of, indien geselecteerd, in de kolom 'afmeting' in de windows explorer.

dank Wigi, werkt prima.
Als ik echter de achtste kolom wijzig in FileItem.Dimensions dan werkt het niet, terwijl dat toch de juiste benaming zou moeten zijn.

Zip je Excel bestandje eens (met code), en tevens 1 of een paar van de TIFF bestanden, zodat er hier een aantal helpers mee kunnen spelen.

voorbeeldbestand bijgevoegd. Eerste macro deed het dus prima, maar pakt de kolom Afmetingen (Dimensions) niet.

Tweede macro zou eigenlijk in de eerste macro geschoven moeten worden (zodat je dus via een inputbox het bestandsformaat en het pad aan kunt geven, in plaats van dit handmatig in de macro in te voeren).

Tifjes kan ik helaas niet bijvoegen (bedrijfspolicy) dus hoop dat de testers zelf een mapje hebben :rolleyes:

Bijlagen

Mijn PC heeft problemen met het TIF formaat (één of andere filter o.i.d.), dus ik zal verder niet kunnen helpen. Hopelijk kan iemand anders wel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan