Bestandsextentie te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camiel7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Bij het downloaden via limewire zijn twee afbeeldingen meegekomen welke een lange extentie hebben eindigend op Jpg.jpg.
Het zijn adult jpg's aan de naam te zien, kan het echter niet openen. Tijdens het downloaden van een pokerprogramma zijn deze meegekomen. het pokerprogramma kan ik niet openen.

Hoe kan ik deze verwijderen? Het is namelijk niet mogelijk om - rechtermuisklik - verwijderen - te gebruiken. Foutmelding welke hij geeft is vanuit Explorer EXE; bestandsnaam of - extentie te lang.

Kan dit een virus zijn en hoe kan ik dit voorkomen?
Ik gebruik Avast als antivirus, is dit een goed programma?

Alvast bedankt

Cuper

Avast is een goed programma. Probeer om in Veilige Modus de bestanden te verwijderen, het kunnen spyware bestanden, adware, dailers of virussen zijn. Lukt dat niet, dan proberen op te starten in DOS met b.v. een Windows 98 opstartfloppy. Exacte pad/naam van de bestanden onthouden en verwijderen. Voorkomen? Geen gebruik meer maken van Limewire of weten wat je zeker niet moet downloaden. Iets anders is er helaas niet.

Kun je niet de naam wijzigen ?
Of verwijderen in de veilige modus.

Avast is niet slecht, maar er zijn beter AV programma's

Dank voor jullie info.
Via veilige modus opgestart en helaas niet mogelijk om dan te verwijderen. Zelfde melding nl: Bestandsnaam te lang" blijft weergegeven.

Wil proberen om in DOS op te starten maar heb a. geen diskette b. geen floppy drive in pc. Hoe kan ik toch in DOS e.a. regelen?

Fijn dat jullie meedenken!:thumb:

Grt

Cuper

Dos ziet niets op een NTFS partitie, je kunt het wel via de commandline interpreter verwijderen, door start, bureauaccessoires, opdrachtprompt of cmd in start, uitvoeren te gebruiken, met cd \ naar de root gaan en daarvandaar naar dat bestand, en dan del huppeldepupbestand.

Kan eventueel ook met een Knoppix cd, kun je alles mee doen.

Dos ziet niets op een NTFS partitie, je kunt het wel via de commandline interpreter verwijderen, door start, bureauaccessoires, opdrachtprompt of cmd in start, uitvoeren te gebruiken, met cd \ naar de root gaan en daarvandaar naar dat bestand, en dan del huppeldepupbestand.

Kan eventueel ook met een Knoppix cd, kun je alles mee doen.

Lange Pier,

Dank je voor je nuttige advies.
Via opdrachtpromt / DIR bla bla is alles gelukt.

Thanks

Camiel

te lange bestandsnaam

Ik heb een soortgelijk probleem.
gedownload geval met een veel te lange bestandsnaam. Ik snap niet, dat deze wel kan worden gedownload en opgeslagen maar niet meer gedelete. Mij lukt het ook niet via opdrachtprompt met dos-commando's. Zelfs niet in veilige modus met opdrachtprompt.
Zal het eens met knoppix proberen.:evil:

te lange bestandsnaam

Heb het met Knoppix geprobeerd, maar helaas. Ik kan er niets mee, niet naam of extentie wijzigen. Eigenschappen niet, niks. Niet in Dos, wel of niet Safe Modus. Zoiets hardnekkigs heb ik nog niet bij de hand gehad. Hoe krijg je zoiets nou weer weg.

WXP/ntfs
:evil:

Heb het met Knoppix geprobeerd, maar helaas. Ik kan er niets mee, niet naam of extentie wijzigen. Eigenschappen niet, niks. Niet in Dos, wel of niet Safe Modus. Zoiets hardnekkigs heb ik nog niet bij de hand gehad. Hoe krijg je zoiets nou weer weg.

Behalve de lengte van de bestandsnaam/extensie kan ook de lengte van het pad een rol spelen.
Probeer dit eens: Geef een of meer van de mappen waarin het bestand staat, kortere namen. Of verplaats het bestand naar een map met een kortere padnaam. (of naar een hoger gelegen lokatie)

Indien het bestand de extensie .jpeg heeft, wijzig dit dan in .jpg

En dan geeft Microsoft zelf ook nog wat mogelijke oplossingen.
http://support.microsoft.com/?kbid=320081

Lukt dat allemaal nog niet, dan maar een tool als KillBox gebruiken.
Start het progje door te dubbelklikken op Killbox.exe => Delete on Reboot selecteren
Zet het volledige pad in het veld bij "Full Path of File to Delete":
Klik op de knop Single File.
Klik op de rode cirkel met het witte kruis.
KillBox geeft aan dat de PC opnieuw opgestart moet worden. Bevestig dit en reboot je PC.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan