Bestandsformaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter czorn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

czorn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Ik heb een aantal tekeningen in WORD. Deze wil ik overbrengen en verder bewerken in CorelDraw. CorelDRAW kan zeer veel grafische formaten importeren.
Ik vind bij WORD bij Opslaan als geen enkel grafisch formaat. Volgens de WORD Help moet WORD kunnen opslaan in GIF of JPEG. Hoe doe ik dit??

Ik denk niet dat je het hele bestand kan opslaan als GIF of JPG, maar probeer eens alleen het grafische gedeelte. Ik denk dat als je op het plaatje klikt er een soort frame omheen komt. Dat zou je dan eventueel kunnen opslaan.

Word maakt van ale tekeningen/foto's een bitmap, .bmp,
die ingesloten is.

De enige manier om deze te bewerken in een ander programma is de figuur aan te klikken, kopiëren (naar klembord) en plakken in je andere programma (hier CorelDraw). Apart opslaan van een figuur in Word kan niet. Voor zover ik weet.

Dus de figuur in Word middels kopiëren in het klembord zetten, en in CorelDraw een leeg blad openen en plakken.

Dank voor de antwoorden.

Maar het zijn geen tekstdocumenten, met hier en daar een figuur. Het zijn pure technische tekeningen met hier en daar een tekstvak.
Via het klembord kun je de hele figuur wel overbrengen, maar dan is het 1 object en ik wil de tekeningen verder kunnen bewerken. Ik wil dus alle lijntjes, rondjes, pijltjes als los object hebben.

Misschien niet zo'n slimme vraag, maar als het dergelijke ingewikkelde tekeningen zijn ga je die toch niet via Word verzenden?

In Word worden alle tekeningen vertaald naar een bitmap. Niets aan te doen, Word is een tekstverwerker en niet een grafisch programma.

Jammer dat er niet meer kan, maar ik heb de tekstverwerker niet bedacht. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan