Plotinus
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mrt 2007
Ik heb een eenvoudige database (Office 2013) met enkele tabellen een formulier een rapport en enkele querys. In het formulier heb ik een logo/afbeelding zitten dat nogal groot was (9MB), wat volgens mij de reden was van de ca, 14 MB van de database. Ik heb vervolgens het plaatje geschaald en opnieuw in het formulier gehangen -> kleine toename bestandsomvang. Heel vreemd dacht ik; toch eens kijken wat er gebeurt met de afbeelding terugplaatsen met de oorspronkelijke bestandsomvang afbeelding -> enorme toename bestandomvang database. Hoe kan dit; ik verwijder toch echt de oorspronkelijke afbeelding?
Ik heb zojuist de database naar mijn werkcomputer gestuurd in de hoop dat Office 2007 misschien iets slims doet. Helaas niet dus. Wel zie ik dat het logo verdwenen is. Ik heb dus blijkbaar een link gelegd zonder de afbeelding te importeren(?) Uiteraard wil ik de afbeelding importeren/verankeren. Iemand een idee hoe dit moet
Ik heb zojuist de database naar mijn werkcomputer gestuurd in de hoop dat Office 2007 misschien iets slims doet. Helaas niet dus. Wel zie ik dat het logo verdwenen is. Ik heb dus blijkbaar een link gelegd zonder de afbeelding te importeren(?) Uiteraard wil ik de afbeelding importeren/verankeren. Iemand een idee hoe dit moet