• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsgrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielsprockel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Mijn Excel werkmap (incl. tabbladen) heeft een grootte van 8,5 mb. Nu heb ik een hoofdblad voor een andere selectie gekopieerd op een extra tabblad.
Het is natuurlijk logisch dat mijn bestandsgrootte dan groter wordt; het is nu 11,5 mb geworden.
Als ik dat extra tabblad weer verwijder blijft mijn bestandsgrootte gelijk. Waarom vermindert de grootte van het bestand nu ook niet terug naar die 8,5 mb??
Hoe krijg ik dat wel voor elkaar?

groeten, Michiel

Hallo VenA,

Dit is de grootte van het bestand zoals deze te zien is via de details via verkenner of via het scherm (open document met details) van Excel (of Word) zelf.

groeten,

Michiel

Het lijken domme vragen maar is dit nadat je het bestand opgeslagen hebt? En in bv de verkenner op <F5> (verversen) gedrukt hebt?

Verwijder je het extra werkblad ook echt of maak je alleen de cellen leeg?

Hallo VenA,

Het tabblad is volledig verwijderd.

@edmoor,

De site zal ik vanavond eens goed bekijken.
Momenteel sla in het werkblad met macro's op als .xlsm zoals normaal. Gisteren las ik in een VBA-boek dat het opslaan als binaire bestandsformaat gevoeliger (kwetsbaar ?) zou zijn voor problemen.
Nu lijkt het net alsof het verwijderde tabblad alleen niet meer zichtbaar is, maar verder qua grootte nog wel aanwezig is. Ik heb nog gecontroleerd of er geen macro's zijn "verdubbeld" of dat er ergens nog een "extra" voorwaardelijke opmaak regels zijn achtergebleven. Maar hiervan is niets te vinden.

groeten, Michiel

Verwijder per werkblad alle kolommen & rijen t/m de laatste kolom/rij zonder gegevens/formules.
Sla het bestand op en open het opnieuw.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Deze hebben helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ik heb het werkblad overnieuw opgezet, alle tabbladen gekopieerd, alle nodige koppelingen en verwijzingen moeten hernoemen en alle macro's naar dit nieuwe werkblad moeten kopiëren. Was wel veel werk, maar het bestand is nu weer "slechts" 8,2 Mb groot.
Mijn advies dus: een groot werkblad met veel koppelingen, macro's en verwijzingen (naar andere tabbladen) NIET kopiëren naar een nieuw tabblad.

Groeten, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan