Bestandsicoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdv

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Berichten
16
Hallo,

Ik ben bezig mijn muziekcollectie te reorganiseren. Hiervoor wil ik een aantal zaken aanpassen in de Bestandseigenschappen. Nu zou het leuk zijn als voor elke song het album cover als icoon wordt afgebeeld. Dat is bij een song het geval. Geen idee hoe het daar gekomen is en ik kan ook geen enkele verwijzing vinden in de bestandseigenschappen.
Iemand hier eerder mee te maken gehad?

jvdv
 
Hey,

WMA muziek bestanden kunnen de cover als icoontje hebben.
Dat zal toevallig dat ene muziek bestand zijn.
MP3 heeft die functie niet.

Je kunt de muziek omzetten naar WMA, maar ik weet niet of dan de artiesten, namen en covers behouden blijven. Een goed programma weet ik ook niet.

Hopelijk kun je er wat mee:confused:

Gr,
Mathijs
 
Bedankt voor je reactie.
Dat ene bestandje is ook een mp3 maar deze heb ik waarschijnlijk met een bepaald programma van de CD geript. Het Winamp icoontje is keurig vervangen door de Album cover. Hoe? Geen idee maar ik vind het wel leuk en zou het ook bij andere bestandjes willen doen. WMA is in mijn geval geen optie.

jvdv
 
@GhastlyMIB: Bij mij hebben mp3-bestanden die functie ook... :rolleyes:

Dat pictogram moet je plaatsen/vervangen in je muziekprogramma (iTunes, WinAmp, WMP, ...).
Ik zie dat je met WinAmp werkt, en ik las net op internet dat je een plugin moet installeren voor WinAmp om covers te kunnen gebruiken. Zoeits als deze: http://www.winamp.com/plugins/details/151046

Met iTunes is het wel stukken makkelijker, daar kan je gewoon een cover toevoegen aan ieder nummer. :)
 
Hey,

dan weet ik dat ook weer dat MP3 die functie ook heeft:eek:
Ik heb het bij mij uitgeprobeerd. MP3 met cover in explorer weergegeven als grote pictogrammen, maar ik krijg geen cover te zien.

Maar die plugin is niet wat die zoekt, die laat alleen een album zien in WinAMP zelf, en maakt een plaatje aan voor je map. Ik heb 'm niet uitgeprobeerd, maar dat staat zo in de omschrijving.

Ik heb gezocht op internet, en ik heb niks kunnen vinden. Dus ik weet niet of het gaat.
Als je het vind, laat het dan AUB weten. Ik ben er wel benieuwd naar.

Gr,
Mathijs
 
Ik heb het gevonden!

Met het Freeware programma Mp3tag lukt het allemaal prima. Je kunt het vinden op http://www.mp3tag.de/en/

Zo, wat terug voor alle hulp die ik gehad heb.

jvdv
 
Oké, mooi. :thumb:
En bedankt voor de tip. :)

Mag de vraag dan op 'opgelost'?
 
Mijn vraag is beantwoord en mijn probleem opgelost. Het enige wat ik nu nodig heb is tijd om mijn muziekbestanden van het juiste 'album cover' icoontje te voorzien. Ik heb er al een aantal gedaan en het ziet er top uit.

jvdv
 
Oké, dan mag je rechtsonderin dit topic op 'Vraag is opgelost' klikken. Dan kan iedere zoeker zien dat hier een oplossing is gevonden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan