bestandslocatie wijzigen in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

oudhoff

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2001
Hallo
Ik wil mijn gemaakte bestanden in bv word niet opslaan op de C schijf maar op bv de D schijf dus ik wil de bestandlocatie wijzigen
In office 2003 was dit simpel te regelen maar in office 2007 kan ik het niet vinden, het zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn,
Wil iemand mij even uitleggen hoe ik het moet doen?
Met vr groet Gerard Oudhoff

bestand opslaan als en dan de juiste lokatie bijvoorbeeld verwisselbare schijf E, D schijf,.... bij mij werkt dat. ik zou niet weten wat er anders zou zijn met jouw word 2007.

mvg

cedric

Het is ietwat verborgen in 2007 maar het is er wél:

klik op " Opslaan als" en vervolgens zie je naast de feitelijke "Opslaan" knop staan : Extra.
Daaronder zit "Opties voor opslaan" en daarin vind je...................... idd.

Hallo Cedric
Als je bij opslaan als naar extra gaan en de standaard bestandslocatie wil wijzigen staat de knop bladeren op grijs en kan je dus niet gebruiken bij mij,als je handmatig de C:\ wijzig naar D:\ dan gebeurt er niets je kan inderdaad handmatig aangeven dat je bestand naar bv D gaat maar er moet volgens mij een mogelijkheid zijn om automatisch alles naar D weg te schrijven, die mogelijkheid was er in office 2003 ook dus ik denk dat die ook in 2007 bestaat ik kan het alleen nog niet vinden.

gr Gerard

Ik heet geen Cedric.........................

Waarom de knop bladeren lichtgrijs is, kan ik je nog niet zeggen, maar je kunt nu toch het standaard pad handmatig veranderen (zoals je wilde)? Dat dat even niet met de knop bladeren kan oké, maar je kúnt het veranderen en dát was toch je vraag?

Sorry Pasja ,maar ik reageerde op een ander berichtje,

Als je handmatig het pad veranderd dan gebeurt dan alleen met dat betreffende bestand maar ik bij het volgend bestand wat je wil opslaan staat de standaardlocatie weer ingesteld en moet je dus weer de gewenste locatie instellen dat is volgens mij niet goed,ik wil het zo ingesteld hebben dat je alle op te slaan bestanden naar een locatie opslaat die je één maal opgeeft ,dit in verband met een eventuele nieuwe instalatie van vista zodat ik dan niet steeds de bestanden moet backuppen ,ik wil eigenlijk alle bestanden wegschrijven naar een andere partitie als waar vista op staat dur ook de mail bestanden
Mvgr Gerard

Laatst bewerkt:
Welnu, dat kán op de manier zoals ik die beschreeef. Natuurlijk geldt dat niet alleen voor één bestand maar élk bestand, je verandert immers de standaard bestandslocatie op die plek.

Ik denk dat je mijn bericht eerst GOED moet lezen.

Ik denk dat ik je bericht wel goed heb gelezen en als je het handmatig insteld werkt het ook, maar als je de computer hebt afgesloten staat bij een volgende sessie het standaardpad weer ingesteld, misschien heeft dat ook te maken met de grijze knop in,ieder geval moet het niet zo zijn dat als je de computer opstart je instelling weer verandert is.
mvgr Gerard

Dan heb ik mogelijk een bijzondere versie van Office2007. Ook ik heb de lichtgrijze niet benaderbare knoppen, maar het ingestelde pad wordt wel bewaard.

Bedankt voor de hulp tot nu toe, ik ga volgende week microsoft benaderen over dit geval ik heb tenslotte een duur programma gekocht en verwacht dan ook dat zij wel weten hoe het zit.
mvrg Gerard

Klik met je rechtermuisknop de map Mijn Documenten aan die op je bureaublad staat.
Kies daar de optie om de locatie te wijzigen.
De documenten worden daar dan naar verplaatst en voortaan zal Word, wanneer je een document opslaat, automatisch naar die nieuwe map gaan.

Beste Ekenit,
Ik heb inmiddels hulp gehad van Microsoft en mijn probleem is tot tevredenheid opgelost,(dmv.een aanpassing in mijn register) iedereen op dit forum die mij gehlpen hebben heel hartelijk bedankt is zal de status op opgelost zetten.
Mvrgr Gerard

Graag lezen wij wat Microsoft heeft geadviseerd, daar kunnen meerdere mensen met hetzelfde probleem veel aan hebben

Ik heb van microsoft een aanpassing van het register toegestuurd gekregen en dat moest ik aanklikken en toestemming geven verder weet ik ook niet wat de aanpassing inhield maar het werkt nu wel mijn probleem is nu opgelost
Mvrgr. Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan